Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de top 3 teams van de Creative Press Challenge

Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant, presenteert de shortlist
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In willekeurige volgorde zijn dit de top 3 teams: Joost van der Schoot en Renske Perdon van The Oddshop, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en Cynthia Trinocque en Long Woo van Superheroes. Bekijk hieronder hun creaties.

related partner content for mobile comes here

Advertentiepagina

De teams moesten een advertentiepagina maken voor een goed doel. gingen zij aan de slag voor de Plastic Soup Foundation, een groep die strijdt tegen vervuiling van oceanen met plastics.

Benieuwd naar de andere inzendingen?

De jury koos deze drie teams, omdat zij op &;een krachtige, eenvoudige manier&; het probleem schetsen waartegen Plastic Foundation strijdt. &;Het werk was verrassend breed, erg tof om te zien hoeveel kanten er op gedacht is&;, zegt jurylid Mervyn ten Dam, oprichter van bureau Achtung! 

Hoe nu verder

De top 3 teams krijgen van de Persgroep een klein budget om van hun schets een advertentie te maken. Het creatieve hart van de jury (bestaande uit Mervyn ten Dam, Dave Canning en Ewoudt Boonstra) komt weer bij elkaar om uit deze drie geproduceerde advertenties de winnaar te kiezen. Die wordt 1 december bekend gemaakt.

De winnende advertentie staat donderdag 8 december in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met de makers. De advertentie wordt ook ingezonden naar het Cannes International Festival of Creativity 2016.

The Oddshop

Alfred International

Superheroes

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in