Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze Heinz-reclame is verboden op de Britse tv

Commercial zou kinderen op het idee brengen om open conserveblikken als trommel te gebruiken
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een Heinz tv-reclame waarin mensen blikken bonen gebruiken om een liedje te trommelen, wordt niet meer uitgezonden. De Adverising Standards Authority (ASA, de Britse Reclame Code Commissie) besluit dat het filmpje een gevaarlijk voorbeeld geeft aan kinderen.

related partner content for mobile comes here

De

is bedacht door bureau Bartle Bogle Hegarty London. Het is een variant op de populaire uit de film Pitch Perfect.

uit de film Pitch Perfect.

uit de film Pitch Perfect.

 

Negen kijkers stuurden een klacht naar de ASA over het Heinz-filmpje. De meerderheid is bang dat kinderen het filmpje nadoen en zich snijden aan een open blik.

Ongeopende blikjes

Heinz was het niet eens met de kritiek. Volgens het bedrijf zie je in het filmpje alleen mensen trommelen op ongeopende blikjes. Daarnaast verwijst de commercial naar , waarmee je leert hoe je de veilig na kunt doen.

Niet voldoende

Volgens de ASA is de verwijzing naar Facebook niet voldoende. ‘Omdat de advertentie potentieel gevaarlijk gedrag van kinderen stimuleert, concluderen wij dat de reclamecode wordt overtreden. De advertentie mag niet meer worden uitgezonden in zijn huidige vorm.’

Heinz is het niet eens met de uitspraak, maar erkent de uitspraak van de commissie. ‘De tv-campagne is voorbij en we hebben geen plannen om hem opnieuw te lanceren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in