Overslaan en naar de inhoud gaan

Het misbaar van Adfo's onmisbare Top100

Staan er straks weer veel praalhanen en weinig sierkipjes in de AdfoTop100 2017?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hij is weer in aantocht:  Adformatie’s eigen HotOneHundred, de Top100 van de meeste onmisbare mensen in ons vak. Altijd leuk, lijstjes, hoewel… ik associeer ze toch altijd meer met sproeterige bakvisjes dan met mensen die serieus bezig zijn met hun vak.

related partner content for mobile comes here

Wat opvalt aan de vorige lijst (2016), is dat niet minder dan 44 procent van de mensen die in  nog onmisbaar waren, dat een jaar later kennelijjk niet meer zijn. Ja, roem is vergankelijk, dat zie je maar weer! Extra Hulde voor de blijvers, zij doen er blijkbaar wel toe.

Ook als je, zoals Barbera Wolfensberger, zomaar van de tweede naar de 87ste plaats kan  kukelen. Hatseflats! Ralph Wisbrun blijkt groot fan te zijn van zijn compadre Bas Korsten en stemt in één jaar niet minder dan drie keer op hem!

Wat Bas voor de nieuwe lijst waarschijnlijk niet nodig zal hebben, die is middels de nieuwe van een hoge plaats verzekerd.

Neelie Kroes en Daan Roosegaarde
Wie ook in de lijst van 2016 staan, zijn John de Mol, Neelie Kroes en Daan Roosegaarde. Toppers, dat zijn het zeker. Maar wie legt me uit wat de F*** ze op deze lijst te zoeken hebben? Als we zo beginnen, kunnen we straks ook Kleine Viezerik, Frans Bauer en Jan Smit in de lijst verwelkomen.

O ja, vergeet ik nog Gijs &;radiocommercial&; Scholten van Aschat. En Chris Zegers, die al sinds 2006 een Zwitserlevengevoel heeft…

Vrouwen
Vrouwen doen het goed in de reclame. Hun aantal steeg maar liefst 25 procent. Kom daar bij de mannen maar eens om… Maar de eerste vrouw kwam in de vorige lijst pas op de 16de plaats. De top bestaat in ons vak nu eenmaal uit echte kerels.

De dames bedienen zich overigens van dezelfde trucs als de mannen, ook hier zijn de een-tweetjes te makkelijk te herkennen. Zo vindt Kerrie Finch Sandra Soskic helemaal te gek, en ja hoor, die liefde blijkt wederzijds als Sandra Kerrie nomineert. Voor wat hoort wat.

Ook opmerkelijk, de lijst was de afgelopen twee jaar wel een heel &;witte&; lijst. In de lijst van smaakmakers in de reclame geen Mohammed, Aziz of Naïma voor. Ook geen Prem, Winston of Anil. Witter dan wit wassen we ze. Typisch reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in