Overslaan en naar de inhoud gaan

Pathé: geen film wordt beter van klein

Ogilvy & Mather presenteert eerste merkcampagne voor de bioscoopketen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ogilvy & Mather Amsterdam presenteert de merkcampagne ‘Maak het Groots’ voor Pathé. Marketingmanager Rutger Severens van Pathé: ‘Je kunt films kijken waar en wanneer je maar wilt, maar als je film echt maximaal wilt beleven, dan is de bioscoop de enige keuze. Met ‘Maak het Groots’ willen we filmkijkers daarvan bewust maken.’

related partner content for mobile comes here

Het is de eerste merkcampagne van de bioscoopketen. In de commercial beeldt Ogilvy uit wat er gebeurt als een film te weinig ruimte krijgt.

Samenwerken

Naast de bioscoopspot zijn online reclames en abri’s. Het bureau werkte samen met filmdistributeurs voor aangepaste filmpjes rondom bepaalde films. Met Warner Bros maakte Ogilvy & Mather de uitingen voor de nieuwe film van J.K. Rowling, Fantastic Beasts and Where to Find them en met Dutch Film Works ontwikkelde het bureau reclames rondom Soof 2.

Credits
Klant: Pathé Nederland
Opdrachtgevers: Nathalie Hogendoorn, Doron Kurz, Rutger Severens
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Concept: Jurriaan van Bokhoven, Jesse Ridder
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Design: Paul Duijser
Strategie: Marc Pieterse
Account: Mariette Hamer, Kim van Kaam, Anouk Marx
Producer: Christel Hofstee
Regie: Benny Vandendriessche / Halal
Editor: Kevin Whelan
Postproductie: De Grot
Sounddesign / muziek compositie: Haai Faai Deluxe 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in