Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame via traditionele kanalen meest effectief

De traditionelere kanalen zijn het meest effectief in het bereiken van de Europese consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als online reclamemethoden worden vergeleken met offline reclamekanalen, dan zijn de traditionelere kanalen het effectiefst. 42 Pct van de Europeanen zegt door de toename van multimediareclame eenvoudiger toegang te hebben tot informatie over nieuwe producten en diensten, maar 41 pct ziet dit wel als het aanprijzen van producten die ze niet nodig hebben.
Tijdens het onderzoek ‘Advertising Touch-points study 2010’ van werd de effectiviteit van verschillende reclamekanalen gemeten met als doel merken effectief te ondersteunen bij het plannen van hun Europese marketingcampagnes. Voor het onderzoek werden meer dan 7000 consumenten ondervraagd uit zeven Europese landen, waaronder Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Groot-Brittannië, Rusland en Nederland.
De kanalen werden beoordeeld op vijf kerncriteria; herinnering, intensiteit, nut, vertrouwen en indringendheid. De traditionelere reclamemethoden, zoals productmonsters, winkeldisplays, advertenties in kranten en sportsponsoring, blijken het meest effectief. Het onderzoek noemt ook mond-tot-mondreclame.

related partner content for mobile comes here

TV-reclames blijken de consumenten zich het vaakst te herinneren. Dit geldt voor heel Europa. Gemiddeld 80 pct van de respondenten zegt zich te herinneren de afgelopen 30 dagen een televisiecommercial te hebben gezien. Ter vergelijking: het percentage respondenten dat reclame heeft gezien op blogs en forums is 26 procent. Ook reclame-uitingen in winkels doen het goed, maar vooral in Rusland, Nederland en Groot-Brittannië. Radio is populair in Frankrijk en Duitsland.

Hoewel reclame op televisie en in tijdschriften het vaakst wordt herinnerd, zijn dit ook de kanalen waarvan men vindt dat er sprake is van te veel reclame. Telefonische marketing en pop-ups worden door een meerderheid als irritant ervaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in