Overslaan en naar de inhoud gaan

'iPhone domineert online berichtgeving telefoonmerken'

Over iPhone wordt veruit het meest gesproken binnen online media websites. Het merk behaalt zelfs meer berichten dan de overige 9 merken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clipit monitorde twee maanden lang alle berichten over telefoonmerken in bijna 10.000 bronnen binnen online en social media websites. De iPhone liet de andere telefoonmerken ver achter zich wat betreft de hoeveelheid gevonden berichten, met een totaal van 220.015 berichten in twee maanden tijd. De Blackberry volgt met 85.306 berichten. HTC en Nokia behaalden nagenoeg dezelfde resultaten met respectievelijk 39.788 en 39.510 berichten. Onderaan de top 5 Samsung met 9.111 berichten. Het merendeel van de berichten werd gevonden binnen sociale media websites (85%).

related partner content for mobile comes here

Het grootste deel van de online berichtgeving over telefoonmerken vindt volgens het onderzoek plaats binnen social media websites. Een deel van de berichten komt voort uit communicatie vanuit de telefoonmerken zelf. Zo houden de merken hun volgers via social media op de hoogte van nieuwe gadgets voor de telefoons. Aan het aantal volgers te zien stellen telefoongebruikers het op prijs dat de telefoonmerken aanwezig zijn binnen social media websites en de gebruikers betrekken bij de releases, aldus Clipit.

Naast de aanwezigheid van de telefoonmerken binnen social media websites, zorgen ook de gebruikers van de telefoons voor het grote aantal berichten. De gebruikers openbaren zich binnen social media websites volgens de onderzoekers als ‘ware fans’. Ze houden elkaar op de hoogte van de nieuwste gadgets en verspreiden informatie over de nieuwste releases. Zo wordt iPhoneclub momenteel gevolgd door 20.467 twitteraars. Daarnaast worden er via social media veel vragen gesteld over de telefoons en helpen de gebruikers elkaar met het ontdekken van de mogelijkheden van hun telefoons. Het commitment van de consument met betrekking tot het telefoonmerk lijkt volgens de onderzoekers dan ook hoog te liggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in