11 Consumententrends voor 2011
1) Random acts of kindness
Bedrijven worden een stuk vriendelijker in 2011. Door hun klanten en doelgroepen goed te monitoren, kunnen ze directer en sneller reageren met relevante acties en aanbiedingen.
2) Urbanomics
Zijn merken al klaar voor de 100-en miljoenen gedurfde en meer ervaren ‘urban’ consumenten?
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
3) Pricing pandemonium
Flash sales, group buying, GPS-driven deals: in 2011 zal pricing nooit meer hetzelfde zijn…
4) Made for China (of BRIC)
Verwacht in 2011 een groeiend aantal Westerse merken dat nieuwe producten of zelfs nieuwe merken lanceert voor consumenten in de BRIC-landen.
5) Online statussymbolen
Merken die het begrepen hebben, geven hun klanten/fans een symbool - virtueel of echt - dat helpt om hun peers te laten zien wat ze online allemaal bijdragen, creëren, of hoe populair ze zijn (zie beeld).
6) Wellthy
Producten die ziektes genezen, zijn niet meer voldoende. Steeds meer consumenten verwachten dat gezondheidsproducten en -diensten ook narigheid zullen voorkomen en de kwaliteit van leven zullen verbeteren.
7) Social-lites
Consumenten worden ‘curators’: ze zenden uit, geven commentaar, delen en bevelen aan wat betreft content, producten, aankopen en ervaringen. Naar vrienden, maar ook naar grote groepen onbekenden.
8) Vrijgevigheid uit de BRIC
In 2011 zullen ook de merken en rijke personen uit BRIC-landen steeds meer geven, in plaats van alleen maar verkopen en nemen.
9) Geplande spontaniteit
De connected, real-time , urban consument zal het komende jaar steeds vaker zijn spontaniteit ‘plannen’, bijvoorbeeld door blind te varen op location-based tips van anderen.
10) Eco-superieur
Er komt in 2011 een groei aan producten die niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook superieur aan hun vervuilende evenknie, op ieder mogelijke manier.
11) Eigendom is uit
2011 zou het jaar kunnen zijn dat delen en lenen mainstream consumentengedrag gaat worden, omdat ook grote merken en overheden aan deze culturele omslag gaan meedoen.
Kijk voor het complete verhaal op www.trendwatching.com/briefing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid