Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument ontevreden over banken en OV

Nederlandse consumenten zijn slecht te spreken over de prestaties van het OV en de bankensector.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de resultaten van een onderzoek van de onder vijfduizend consumenten naar de dienstverlening van grote bedrijven in Nederland. OV-bedrijven zoals de NS, Connexxion en Arriva zijn het in de ogen van het publiek veel slechter gaan doen; de klantwaardering is met ruim 18 procent gedaald. Ook banken scoren slecht. Consumenten waarderen de bankensector bijna 9 procent lager dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse consumenten zijn de relaties met bedrijven minder belangrijk gaan vinden, staat in het rapport. Het gaat de klanten nu meer om een goede prijs en kwaliteit. Consumenten worden kritischer en eisen waar voor hun geld, aldus het onderzoek. Dit is het meest zichtbaar bij mobiele telecommunicatie en openbaar vervoer.

Bij banken ligt dit overigens anders. Woog vorig jaar de rol van het merk nog het zwaarst in de waardering, dit jaar vinden klanten de relatie met de bank belangrijker.

Het meest tevreden zijn consumenten nog over de dienstverlening van reisorganisaties en vakantieparken. Sterke stijgers in de gunst om de klant zijn verder bouwmarkten, warenhuizen en energiemaatschappijen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in