Consument ontevreden over banken en OV


Dit blijkt uit de resultaten van een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen onder vijfduizend consumenten naar de dienstverlening van grote bedrijven in Nederland. OV-bedrijven zoals de NS, Connexxion en Arriva zijn het in de ogen van het publiek veel slechter gaan doen; de klantwaardering is met ruim 18 procent gedaald. Ook banken scoren slecht. Consumenten waarderen de bankensector bijna 9 procent lager dan vorig jaar.
Nederlandse consumenten zijn de relaties met bedrijven minder belangrijk gaan vinden, staat in het rapport. Het gaat de klanten nu meer om een goede prijs en kwaliteit. Consumenten worden kritischer en eisen waar voor hun geld, aldus het onderzoek. Dit is het meest zichtbaar bij mobiele telecommunicatie en openbaar vervoer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij banken ligt dit overigens anders. Woog vorig jaar de rol van het merk nog het zwaarst in de waardering, dit jaar vinden klanten de relatie met de bank belangrijker.
Het meest tevreden zijn consumenten nog over de dienstverlening van reisorganisaties en vakantieparken. Sterke stijgers in de gunst om de klant zijn verder bouwmarkten, warenhuizen en energiemaatschappijen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid