TMG koopt Hyves
Met deze strategische overname wil TMG zijn positie als grootste multimediale uitgever van Nederland versterken. TMG noemt de overname van Hyves 'een belangrijke strategische stap omdat een flinke impuls wordt geleverd aan verwezenlijking van de TMG-doelstelling een groter aandeel van het resultaat te realiseren met digitale media'.
Sociale netwerken nemen een steeds belangrijkere rol in in het oriëntatie- en koopproces van consumenten. Dat vergroot volgens het mediaconcern de aantrekkingskracht voor adverteerders. Daarnaast versnelt de overname ook TMG’s groei in de mediatijdbesteding van consumenten. 'Met de toevoeging van Hyves aan het portfolio doet TMG een grote stap naar marktleiderschap op de internetmarkt in Nederland, aangezien Hyves en TMG daar een gecombineerd netto maandbereik realiseren van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder (Stir september 2010).' Ook denkt TMG dat samenwerking met zijn print- en radiomerken nieuwe crossmediale exploitatiemogelijkheden oplevert.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaTMG noemt bijvoorbeeld de samenwerking tussen Hyves en telesport.nl rondom de WK-poule in 2010. Dat zorgde volgens het Telegraaf-concern voor een recordaantal van ruim 250.000 deelnemers. Verder heeft Hyves een belangrijke rol gespeeld bij het uitbouwen van het succes van de verkiezing 'Baby van het jaar' van Sky Radio.
Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves behouden blijven. Het zittende management blijft aan. Hyves verwacht in 2010 met ongeveer 140 fte een omzet te behalen van circa 20 miljoen euro.
De acquisitie van Hyves wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel van TMG. De overname is nog onder voorbehoud van een advies van de Centrale Ondernemingsraad van TMG.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid