Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe 'idents' MTV Rocks

PostPanic heeft, in samenwerking met MTV World Design Studio, drie nieuwe idents geproduceerd voor de internationale zender MTV Rocks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de nieuwe idents ‘Loop-the-Loop’, ‘Bugs’ and ‘Fly-by’ is de serie van acht idents voor de muziekzender afgerond. In totaal werden 32 tv-idents ingezet om zes muziekzenders van MTV te rebranden.
PostPanic werd gevraagd om de idents voor MTV Rocks te produceren. Regisseur Mischa Rozema ontwikkelde een centraal thema en schreef de scripts over een denkbeeldig landschap met surrealistische personages en situaties.
Rozema: 'Mijn idee was om juist het tegenovergestelde te creëren van wat je van een muziekzender verwacht. Bij MTV vind je altijd extreme visuele en muzikale diversiteit, met een constante verandering van tempo. Dit in tegenstelling tot andere zenders. Ik wilde idents creëren die precies het tegenovergestelde doen, die letterlijk een onderliggende film vormen. Een film waarover je kunt struikelen terwijl je aan het zappen bent. De film roept vragen op. Vragen die antwoorden behoeven. Antwoorden die ik nooit zal geven. Zo blijft een onverzadigd gevoel hangen en wil je wellicht meer zien.´
Het idee was volgens Rozema dus om een fictieve film te ontwikkelen waar je weer snel uitgegooid wordt. ´Dit werd bereikt door in 12, 10, 5 en 3 seconden durende idents zoveel mogelijk vragen, nieuwsgierigheid, te creëren en de kijker visueel te overdonderen. Zo wordt de energie en attitude van MTV Rocks goed overgebracht.’

related partner content for mobile comes here

from on .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in