Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnaars publieksprijzen ING Retail Jaarprijs bekend

Bij de ING Retail Jaarprijs Publiekprijs ‘Beste Winkelketen van Nederland’ heeft Ikea in meerdere categorieën gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag werden de prijzen bekendgemaakt, verdeeld over 26 categorieën. Ikea won bij Warenhuis & huishouden en Wonen. Alle categoriewinnaars maken nu kans op de hoofdprijs: de Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland. Deze wordt op 10 november uitgereikt tijdens het .

related partner content for mobile comes here

Het Nederlandse publiek heeft de afgelopen maanden online gestemd op zijn favoriete winkelketens en heeft ze ook op negen aspecten beoordeeld: prijs-kwaliteitsverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundig personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel. In totaal zijn 596.000 beoordelingen uitgebracht, verdeeld over 125 winkelketens in 26 categorieën.

Het gemiddelde rapportcijfer voor de gehele detailhandel steeg van een 7,0 in 2009 naar een 7,2. Prijsaspecten zijn nog steeds het meest belangrijk voor de Nederlandse consument. Deze zijn ten opzichte van 2009 zelfs in belang gestegen, met name in de categorieën ‘Computerspeciaalzaken’, ‘Drogisterij’, ‘Food to Go’ en ‘Tijdschriften & Tabak’.

Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat de naweeën van de economische crisis ook dit jaar nog duidelijk waarneembaar zijn in het gedrag van de Nederlandse consument. Prijsaspecten (prijskwaliteitsniveau, prijsniveau en aanbiedingen) worden in bijna alle categorieën als zeer belangrijk ervaren. Desondanks is het aspect assortiment in de meeste categorieën de doorslaggevende

factor om de Categorieprijs te winnen. In maar liefst 22 van de 26 categorieën scoort de Categoriewinnaar op dit aspect hoger dan de runner-up, meestal met een aanzienlijk verschil.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in