Winnaars publieksprijzen ING Retail Jaarprijs bekend
Maandag werden de prijzen bekendgemaakt, verdeeld over 26 categorieën. Ikea won bij Warenhuis & huishouden en Wonen. Alle categoriewinnaars maken nu kans op de hoofdprijs: de Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland. Deze wordt op 10 november uitgereikt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala.
Het Nederlandse publiek heeft de afgelopen maanden online gestemd op zijn favoriete winkelketens en heeft ze ook op negen aspecten beoordeeld: prijs-kwaliteitsverhouding, prijsniveau, aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundig personeel, klantvriendelijkheid en de sfeer in de winkel. In totaal zijn 596.000 beoordelingen uitgebracht, verdeeld over 125 winkelketens in 26 categorieën.
Vacatures
Product Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtHet gemiddelde rapportcijfer voor de gehele detailhandel steeg van een 7,0 in 2009 naar een 7,2. Prijsaspecten zijn nog steeds het meest belangrijk voor de Nederlandse consument. Deze zijn ten opzichte van 2009 zelfs in belang gestegen, met name in de categorieën ‘Computerspeciaalzaken’, ‘Drogisterij’, ‘Food to Go’ en ‘Tijdschriften & Tabak’.
Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat de naweeën van de economische crisis ook dit jaar nog duidelijk waarneembaar zijn in het gedrag van de Nederlandse consument. Prijsaspecten (prijskwaliteitsniveau, prijsniveau en aanbiedingen) worden in bijna alle categorieën als zeer belangrijk ervaren. Desondanks is het aspect assortiment in de meeste categorieën de doorslaggevende
factor om de Categorieprijs te winnen. In maar liefst 22 van de 26 categorieën scoort de Categoriewinnaar op dit aspect hoger dan de runner-up, meestal met een aanzienlijk verschil.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid