Overslaan en naar de inhoud gaan

Oude mannen lezen jongste gamesblad!

Dat ik nu een uitzondering op de regel ben dat snap ik nog, maar dat uit cijfers van het HOI blijkt dat mannen van 35 tot 49 jaar nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de release van mijn geef ik veel presentaties over het gebruik van games als marketingmiddel. Een vast onderdeel is de vraag aan de zaal wie zich een 'gamer' noemt. Meestal gaan er dan twijfelend en beschaamd een aantal handen voorzichtig de lucht in. Als ik dan vervolgens vraag wie er 'wel eens een game speelt' durven al meer mensen hun hand op te steken. Als ik tenslotte vraag wie er wel eens spelletjes speelt op de iPhone of online via Spelletjes.nl, steken bijna alle vrouwen hun hand op met opmerkingen als "Oh zijn dat ook games" of "Ja, op de iPhone speel ik elke dag wel een nieuwe game".

Eerder onderzoek van onder andere TNS NIPO en Newzoo laat zien dat gemiddeld (gewogen) 50% van de Nederlanders 'wel eens' een game speelt en dat we dit gemiddeld 4 uur per week doen, maar nu ik de cijfers van het HOI zie en na ga hoe het publiek reageert op mijn vraag en of ze zichzelf identificeren als 'gamer' doet vermoeden dat het percentage mensen in Nederland dat games speelt vele malen hoger ligt!

Hieronder voor de duidelijkheid de doorsnede van Power Unlimited lezers volgens het HOI:

Leeftijd (NOM Print Monitor 2009-I/2009-II)

13 - 19 jaar: 263.000 (49%) - de z.g. Digital Natives
20 - 34 jaar: 185.000 (34%)
35 - 49 jaar: 65.000 (12%)
Ouder: 31.000 (5%)

Op zijn zachtst gezegd toch opmerkelijk!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in