
Sinds de release van mijn boek geef ik veel presentaties over het gebruik van games als marketingmiddel. Een vast onderdeel is de vraag aan de zaal wie zich een 'gamer' noemt. Meestal gaan er dan twijfelend en beschaamd een aantal handen voorzichtig de lucht in. Als ik dan vervolgens vraag wie er 'wel eens een game speelt' durven al meer mensen hun hand op te steken. Als ik tenslotte vraag wie er wel eens spelletjes speelt op de iPhone of online via Spelletjes.nl, steken bijna alle vrouwen hun hand op met opmerkingen als "Oh zijn dat ook games" of "Ja, op de iPhone speel ik elke dag wel een nieuwe game".
Eerder onderzoek van onder andere TNS NIPO en Newzoo laat zien dat gemiddeld (gewogen) 50% van de Nederlanders 'wel eens' een game speelt en dat we dit gemiddeld 4 uur per week doen, maar nu ik de cijfers van het HOI zie en na ga hoe het publiek reageert op mijn vraag en of ze zichzelf identificeren als 'gamer' doet vermoeden dat het percentage mensen in Nederland dat games speelt vele malen hoger ligt!
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftHieronder voor de duidelijkheid de doorsnede van Power Unlimited lezers volgens het HOI:
Leeftijd (NOM Print Monitor 2009-I/2009-II)
13 - 19 jaar: 263.000 (49%) - de z.g. Digital Natives
20 - 34 jaar: 185.000 (34%)
35 - 49 jaar: 65.000 (12%)
Ouder: 31.000 (5%)
Op zijn zachtst gezegd toch opmerkelijk!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee