Overslaan en naar de inhoud gaan

Speaking Image

Gisteren toonde Canon haar Fall/Winter 2010 product line-up in de Fabrique in Maarssen onder het motto 'We speak image'. Het was duidelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De evenementlocatie was onderverdeeld in een zevental zones waar elk product van Canon op een min of meer logische manier was ondergebracht. Canon wilde hiermee het traject inzichtelijk maken van het productgamma binnen de privé sfeer (thuis of op vakantie: bijvoorbeeld de IXUS die dit jaar al weer 10 jaar bestaat), via een professionele fotostudio (met name de EOS serie), naar ontwerpstudio, de retailer (IXUS en PIXMA printers), tot en met het printbedrijf en het kantoor (met name de scan- en massaprintoplossingen).

related partner content for mobile comes here

Tijdens de presentatie die vervolgens werd gehouden voor de 'lifestyle pers' zoals we werden genoemd, werd ik meermaals verbaasd. Zei de persdame nu echt net dat er afgelopen jaar 1.250.000 camera's verkocht zijn? En dat er meer dan 4 miljard foto's zijn geupload naar Flickr? En dat er steeds meer printers worden verkocht jaar na jaar om - met name - fotorealistische foto's uit te printen?

En ik maar denken dat de tijd van fysieke producten op het gebied van fotografie voorbij was!

Nu heb ik zelf ook een prima PIXMA scan-printcombinatie thuis staan waar ik inmiddels ook mijn lagere school foto's mee heb ingescand, om ze vervolgens digitaal op te slaan om er vervolgens nooit meer wat mee te doen, maar ach, ik beschouw het als de oude doos die op zolder staat.

Het is wel duidelijk dat consumenten meer en meer momenten vastleggen. Gemiddeld maken we (als consument) elke week een foto van een bepaalde gelegenheid. Persoonlijk upload ik die dan vaak naar mijn weblog of Facebook, maar er zijn dus ook veel consumenten die hem vervolgens uitprinten, inlijsten en/of aan vrienden geven als herinnering aan de avond. Dan heb ik het nog niet over de albumprinters en fotoboeken services die er tegenwoordig zijn. Eigenijk is er niets veranderd, we gebruiken alleen andere middelen om tot hetzelfde resultaat te komen: fotoboeken!

Nou, een ding is duidelijk - With Canon you can en er zijn voldoende producten om het er professioneel uit te laten zien. De campagne 'maak meer dan een foto, maak een verhaal' vind ik dan ook erg sterk in het verlengde van wat Canon is. Ik miste alleen nog doorvertaling naar het faciliteren van het maken van een verhaal, door koppelingen in de producten met Flickr (direct uploaden van foto's) en Blogger, Facebook etc. Canon heeft wel eigen bewerkingssoftware en een portal Canon Image Gateway, maar daar heb ik gisteren helaas niets over gehoord. Voor sommige modellen is er dan een direct upload naar Youtube mogelijk vanaf de PC (dus na bewerking in het programma). Dat maakt home-video's met de wereld delen wel heel makkelijk! Meer informatie over Canon staat op

Het laatste wat ik graag wil delen over de presentatie van gisteren (die vooral ging over de balans tussen functionaliteit en design) is dat de presentatie van Maarten Baas (Dutch Designer) waanzinnig goed was en dat zijn producten het heel erg verdienen om bekeken te worden. Check zijn werk op: met name zijn beroemde serie 'Smoke' (in de brand gestoken meubelen - waaronder wat klassiekers zoals een stoel van Rietveld), zijn serie 'Clay' en 'Real Time' vond ik heel bijzonder! Bekijk het interview met Maarten over het filmpje van 'Real Time' @ Sea

Ten slotte dank ik Canon nog even voor het prachtige World Press fotoboek 2010.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in