Unilever heft Facebook-boycot in VS op

Unilever beoordeelt de resultaten van Facebook de komende tijd nauwkeurig.

Zal Facebook leven beteren?

De Amerikaanse tak van Unilever gaat weer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter na een boycot van bijna een half jaar. In juni wilde het bedrijf niet meer samenwerken met Facebook, omdat dat bedrijf te weinig zou doen om racisme en haat op zijn platforms te bestrijden.

Bedrijven als Coca-Cola, Starbucks en Pepsico sloten zich in de zomer net als Unilever aan bij de campagne ‘Stop Hate for Profit’. Die was geïnitieerd door verschillende burgerrechtenorganisaties na de dood van George Floyd. De zwarte Amerikaan kwam om het leven door politiegeweld.

Unilever zal naar eigen zeggen de aankomende tijd de resultaten van Facebook nauwkeurig beoordelen op basis van de tijdlijnen van de verschillende platforms en de toezeggingen van het bedrijf. Facebook kijkt ernaar uit om weer samen te werken met Unilever en zegt zich te blijven inzetten om schadelijke informatie te bestrijden.

 

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie