Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie campagnes met resultaat

BrandMR, bikeboxer en No Fairytales laten zien hoe een slimme campagne bij Ster écht verschil kan maken.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Ster Reclamestarter
Ster Reclamestarter

Wat adverteren bij Ster kan doen voor reclamestarters

Starten met reclame? Adverteren bij Ster kan verrassend veel impact maken, of je nu naamsbekendheid wilt opbouwen of je verkoop wilt stimuleren. Drie bedrijven laten zien hoe een slimme campagne bij Ster écht verschil kan maken: BrandMR, bikeboxer en No Fairytales. Hun ervaringen inspireren en tonen aan dat landelijke reclame met groot bereik zijn vruchten afwerpt. 

BrandMR: bouwen aan vertrouwen en naamsbekendheid 

BrandMR, een juridisch dienstverlener, stond voor de uitdaging om hun naamsbekendheid te vergroten en vertrouwen te winnen in een concurrerende markt. Ze kozen voor radioreclame via Ster om hun doelgroep te bereiken en hun boodschap krachtig over te brengen. 

Dankzij de inzet van de Ster Klantportal kon BrandMR hun campagnes real-time volgen en optimaliseren. “De Klantportal is een fijne tool, waarmee je real-time kunt meekijken met je campagne en aan de knoppen kunt draaien om een campagne te verbeteren. Het is prettig om een centrale plek te hebben waar analyses, facturen en je eigen commercials beschikbaar zijn,” aldus BrandMR. 

Het resultaat van de campagne? Een stijging van 30% in naamsbekendheid, betere online vindbaarheid en een groei in klantaanvragen. BrandMR liet zien hoe je met een gerichte campagne en het gebruik van de handige Ster-tools vertrouwen kunt opbouwen en je merk sterker kunt positioneren in de markt. 

Lees de klantcase hier

Bikeboxer: omzetgroei door strategische inzet radioreclame 

Bikeboxer, bekend van hun comfortabele fietsonderbroeken, richt zich op een specifieke doelgroep: recreatieve fietsers. Bikeboxer zette een radiocampagne bij Ster in om hun naamsbekendheid te vergroten en de verkoop te stimuleren. Met een campagne op NPO Radio 1, NPO Radio 5 en Radio NPO Klassiek bereikte Bikeboxer niet alleen een groot publiek, maar ook een doelgroep die perfect aansloot bij hun product.  

De campagne draaide in mei, juli en augustus – een strategische keuze. Dit is het moment wanneer recreatief fietsen in Nederland op zijn hoogtepunt is, dus dé periode om deze doelgroep te bereiken. Uit onderzoek weten we bij Ster dat in de vakantiemaanden een grote groep van de Nederlanders, namelijk 60% heel goed te bereiken is.De inzet in deze periode bleek een schot in de roos. Het resultaat was indrukwekkend: de omzet verdubbelde in de eerste maanden en verviervoudigde later zelfs. Het succes van bikeboxer laat zien dat een duidelijke focus op je doelgroep, gecombineerd met een strategische en goed getimede campagne-inzet het verschil maakt. 

Lees de klantcase hier

No Fairytales: een missie met impact 

No Fairytales combineert gezonde voeding met een inspirerende missie. Met hun groentetortilla’s willen zij laten zien dat gezonder eten lekker en toegankelijk kan zijn. Maar hoe breng je zo’n verhaal op een effectieve manier bij je publiek? ''We waren positief verrast dat een televisiecampagne binnen de mogelijkheden van ons budget lag. We konden nog moeilijk inschatten welke resultaten we konden verwachten, maar we wilden graag deze kans grijpen om te kijken of we een groter publiek konden bereiken en zodoende hen konden inspireren met onze groentetortilla's'' aldus Nicolette de Weerd, Marketing Manager bij No Fairytales.

Voor No Fairytales was televisie dé perfecte keuze. Via de publieke omroep konden ze hun merkverhaal breed uitdragen en een sterke verbinding creëren met hun publiek. De campagne benadrukte de unieke voordelen van hun producten en werd effectief ingezet rondom programma’s die aansluiten bij de waarden van hun doelgroep. 

De resultaten spreken voor zich: een stijging van 8% in merkbekendheid, 50% in zoekgedrag en 38% in websiteverkeer. Door de kracht van televisie optimaal te benutten via Ster, wist No Fairytales niet alleen hun missie te delen, maar ook hun verkoop aanzienlijk te stimuleren. 

Download de klantcase hier

Ontdek wat reclame kan doen voor jouw merk 

Of je nu kiest voor radio, tv of online, de Ster Reclamestarter helpt je op weg en maakt adverteren toegankelijk voor elk merk – ook als je net begint. Met tools zoals de Ster Klantportal en Ster AdMeasure krijg je waardevolle inzichten om je campagne naar een hoger niveau te tillen. 

Deze klantcases laten zien dat een eerste goed doordachte reclamecampagne bij Ster écht verschil kan maken. Zet vandaag nog de eerste stap en ontdek wat landelijke reclame voor jouw merk kan betekenen. Wil jij ontdekken hoe Ster jouw merk kan helpen groeien? Doe de test en ontdek welke mogelijkheden er zijn: Meer informatie over de Ster Reclamestarter

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in