Overslaan en naar de inhoud gaan

Maak impact in december: adverteer tijdens 3FM Serious Request en de Top 2000

Bereik je doelgroep in december met Serious Request en de Top 2000.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

NPO Radio 2
NPO Radio 2
NPO Radio 2
NPO Radio 2

Nog even en de decembermaand staat weer voor de deur, de tijd van gezelligheid en sfeervolle momenten. Het is ook dé maand van 3FM Serious Request en de NPO Radio 2 Top 2000 — twee iconische evenementen die jaarlijks miljoenen luisteraars en kijkers trekken. Voor merken is dit de perfecte periode om hun doelgroep te bereiken en impact te maken. Waarom adverteren voor jouw merk tijdens deze evenementen zo'n gouden kans is? Dat lees je in dit blog. 

3FM Serious Request: hoog bereik en sterke betrokkenheid

Vorig jaar was een zeer succesvolle editie van Serious Request. In vrijwel alle leeftijdsgroepen verdubbelde het marktaandeel van 3FM ten opzichte van de week ervoor. Luisteraars luisterden tijdens Serious Request tot wel een uur langer naar de zender dan de weken ervoor. In totaal bereikte 3FM 1,3 miljoen luisteraars (13+ jaar) via radio, die minstens één minuut hebben geluisterd. Ook op televisie was het evenement een succes: NPO 1 Extra, dat het evenement uitzond, bereikte in dezelfde week bijna 6 miljoen kijkers (6+ jaar).

NPO 3FM
NPO 3FM

De dj’s haalden een indrukwekkend bedrag op van 7,5 miljoen euro voor de spierziekte ALS, de hoogste opbrengst in de afgelopen zeven jaar. Dit jaar staat het Glazen Huis, in de week van 18 tot en met 24 december in Zwolle en wordt er geld ingezameld voor Metakids – een organisatie die zich inzet voor kinderen met een metabole ziekten.  

Bereik een miljoenenpubliek tijdens de Top 2000

Nog voordat de laatste kruitdampen van 3FM Serious Request zijn opgetrokken, maakt de volgende traditie zich alweer op voor een spetterend eindejaarsfeest: de Top 2000. Afgelopen jaar overtrof ook dit evenement alle verwachtingen met historisch hoge kijk- en luistercijfers, wat in januari al leidde tot een uitgebreid blog. Een paar hoogtepunten: in de laatste week van december mocht NPO Radio 2 zich de absolute marktleider noemen met een luistertijdaandeel van 48,1 procent in de doelgroep 25-67. De zender bereikte in totaal maar liefst 7,1 miljoen luisteraars. 

NPO Radio 2
NPO Radio 2

NPO 1 Extra biedt enorme kansen tijdens Top 2000

Ook op televisie was de Top 2000 een doorslaand succes. De Top 2000- uitzendingen bij de NTR op NPO 1 en NPO 3 trokken in totaal bijna 8 miljoen kijkers. NPO 1 Extra, die een livestream uitzond van het Top 2000-café, werd zelfs de grootste zender van Nederland tijdens de Top 2000-week met een recordkijktijdaandeel van 19,8 procent in de doelgroep 25-67 jaar.  

Wist je dat de reclameherinnering het hoogst is als je de reclame via tv kijkt? Tot wel 34% hoger dan op een computer en 60% hoger dan op een smartphone. Dit maakt een combinatie van radio- en televisiereclame inzetten tijdens Serious Request of de Top 2000 een ijzersterke mix voor jouw merk.

Top 2000: verbinding met je doelgroep door emotie

De kracht van de Top 2000 ligt in het samen beleven van muziek en emoties. Of het nu gaat om nostalgie, vreugde of het gezamenlijk herinneren van iconische momenten. Adverteren tijdens dit evenement is meer dan alleen zicht- of hoorbaar zijn, het is onderdeel worden van de emotionele beleving die kijkers en luisteraars jaar na jaar weer verbindt. Door samen met vrienden en familie te kijken, neemt de reclameherinnering met 23 procent toe vergeleken met alleen kijken (Thinkbox, 2024).  

Klaar voor impact in december?

Benieuwd naar ons aanbod voor 3FM Serious Requestde NPO Radio 2 Top 2000 of NPO 1 Extra tijdens de evenementen? We hebben speciale pakketten voor beide events. Neem contact met ons op voor meer informatie of bel met een van onze accountmanagers

 

 

Bron: Thinkbox. (2024). In Sight: New Trends in TV Context Effects.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in