Ontdek de ideale frequentie voor tv- en radiocommercials
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Steeds meer media, en daarmee ook reclameblokken, worden met gedeeltelijke aandacht bekeken of beluisterd. Dit is geen reden tot zorg: uit eerder onderzoek van Ster bleek dat ook een afgeleid publiek nog steeds een groot deel van je commercial meekrijgt en zelfs ontvankelijker is voor je boodschap. Voor optimale resultaten is het wel van belang dat de afgeleide kijker of luisteraar je commercial vaak genoeg tegenkomt. Een juiste contactfrequentie is dus belangrijk.
Maar hoe vaak moet een commercial worden uitgezonden voor maximale impact? Nieuw, diepgaand Ster-onderzoek aan de hand van EEG-scans en eyetracking geeft antwoord op die vraag. Het neuro-onderzoek biedt ondernemers en marketeers inzichten waarmee ze hun campagnes nog effectiever kunnen maken en beter kunnen afstemmen op het kijk- en luistergedrag van afgeleide consumenten.
Al toename merkherkenning bij één contactmoment
Afhankelijk van de campagnedoelstelling, het mediumtype en de huidige merkbekendheid kunnen merken in de whitepaper handvatten vinden voor de optimale contactfrequentie van hun tv- of radiocampagne.
Zo blijkt onder meer dat merkherkenning al na één contactmoment groeit, maar dat om het meeste uit je campagne te halen meer contacten nodig zijn en dat effecten op doelstellingen als merkherkenning en imago zelfs bij twaalf contactmomenten niet afnemen.
De resultaten uit het onderzoek bieden merken houvast en richtlijnen voor het optimaliseren van hun mediaplanning. Met een juiste balans in de frequentie kunnen ze effectief campagne voeren en hun budget optimaal en efficiënt inzetten.
Kom meer te weten tijdens MarketingLive
Wil je meer weten over de resultaten van het onderzoek? Tijdens MarketingLive op 14 november zal Brenda Kompier, projectleider onderzoek bij Ster, dieper ingaan op de bevindingen en praktische tips. Dit is dé kans om live advies te krijgen en jouw campagnes naar een nog hoger niveau te tillen. Je hoort dan onder meer hoeveel contactmomenten er minimaal nodig zijn om effect op te bouwen en hoe dit verschilt voor tv- en radiocampagnes.
Download de whitepaper
Wil je alvast een voorsprong? De complete whitepaper met alle inzichten is al beschikbaar op de website van Ster. Download deze vandaag nog en ontdek hoe jij je campagnes kan optimaliseren met de kracht van neurowetenschap. Ga naar ster.nl/herhaling en krijg direct toegang tot alle resultaten en aanbevelingen.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid