Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is een goede tweet?

Twitteraars geven in Amerikaans onderzoek ‘Who gives a tweet' aan dat ze 36 procent van de tweets lezenswaardig vinden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

39 procent van de tweets vinden ze maar zozo en 25 procent is volgens de ondervraagden niet de moeite waard om te lezen.
(CMU) keek naar het lezen van de kleine berichtjes (bijna 44.000) door twitteraars van december 2010 tot januari 2011.

related partner content for mobile comes here

Vragen gesteld aan volgers (tweeps) wekken het minst irritatie op: 18 procent van deze tweets wordt gezien als niet lezenswaardig. Zogenaamde ‘ik nu’-tweets, tweets over hoe iemand zich voelt of wat hij of zij aan het doen is, worden het minst gewaardeerd: slechts 22 procent van deze tweets vindt men de moeite waard.

Verveling of verveeld raken door sommige tweets is de belangrijkste reden (82 procent) waarom mensen een tweet niet de moeite waard vinden om te lezen.
Tweets die wel worden gewaardeerd zijn: informatieve (48 procent) en grappige (24 procent).

Volgers waarderen bondige tweets, maar uit het onderzoek blijkt ook dat langere tweets met links een grotere kans hebben om aangeklikt te worden, dan korte met een link. Socialemedia-expert ontdekte dat tweets tussen de 120 en 130 karakters lang met een link het hoogste aantal click-through rates halen.

Hij ontdekte ook dat tweets met ‘via,’ ‘@,’ ‘RT,’ ‘please,’ and ‘check’ vaker aangeklikt worden. Net als tweets gepost op vrijdag, zaterdag en zondag.
Maar te veel gebruik van hashtags en wekt irritatie bij veel twitteraars.

(bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in