Wat is een goede tweet?
39 procent van de tweets vinden ze maar zozo en 25 procent is volgens de ondervraagden niet de moeite waard om te lezen.
Carnegie Mellon University (CMU) keek naar het lezen van de kleine berichtjes (bijna 44.000) door twitteraars van december 2010 tot januari 2011.
Vragen gesteld aan volgers (tweeps) wekken het minst irritatie op: 18 procent van deze tweets wordt gezien als niet lezenswaardig. Zogenaamde ‘ik nu’-tweets, tweets over hoe iemand zich voelt of wat hij of zij aan het doen is, worden het minst gewaardeerd: slechts 22 procent van deze tweets vindt men de moeite waard.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Verveling of verveeld raken door sommige tweets is de belangrijkste reden (82 procent) waarom mensen een tweet niet de moeite waard vinden om te lezen.
Tweets die wel worden gewaardeerd zijn: informatieve (48 procent) en grappige (24 procent).
Volgers waarderen bondige tweets, maar uit het onderzoek blijkt ook dat langere tweets met links een grotere kans hebben om aangeklikt te worden, dan korte met een link. Socialemedia-expert Dan Zarrella ontdekte dat tweets tussen de 120 en 130 karakters lang met een link het hoogste aantal click-through rates halen.
Hij ontdekte ook dat tweets met ‘via,’ ‘@,’ ‘RT,’ ‘please,’ and ‘check’ vaker aangeklikt worden. Net als tweets gepost op vrijdag, zaterdag en zondag.
Maar te veel gebruik van hashtags en @mentions wekt irritatie bij veel twitteraars.
(bron: Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid