Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever gaat vegetariërs en flexitariërs helpen

Het bedrijf heeft een partnership met de Europese Vegetarische Unie gesloten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een partnership tussen Unilever en de Europese Vegetarische Unie (EVU) moet ervoor zorgen dat minder vlees eten voor consumenten ‘makkelijker en gevarieerder wordt dan ooit’.

related partner content for mobile comes here

Eerste grote FMCG-onderneming

Pablo Perversi, vice president Unilever Foods Europa: ‘Veel Europeanen willen minder vlees eten, of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu, of alle drie. Unilever is de eerste grote FMCG-onderneming die gaat samenwerken met de EVU en geeft consumenten waarnaar ze op zoek zijn: meer informatie en duidelijkheid om hen te helpen bij hun keuze van vegetarische producten.’

Eén standaard

De nieuwe samenwerking met de EVU betekent dat Unilever consumenten één Europese vegetarische standaard kan bieden voor al de voedingsmerken.

Daarnaast zal Unilevers huidige assortiment van vegetarische/veganistische producten een aantal veranderingen ondergaan.

Het V-label is al terug te vinden op een deel van Unilevers huidige assortiment, zoals op enkele Knorr Natuurlijk Lekker-varianten, Unox-soepen, Bertolli-pastasauzen en Becel-producten.

Eind 2017

Tegen eind 2017 zal het V-Label van de EVU te vinden zijn op de verpakking van ongeveer 500 voedingsmiddelen van Unilever.

Diverse Unilever-merken zullen bovendien, in de winkel en online, consumenten moeten gaan inspireren ‘met recepten en hen zo helpen de hoeveelheid vlees aan te passen zonder in te leveren op kwaliteit of smaak van hun zelfgemaakte maaltijden’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in