Overslaan en naar de inhoud gaan

Achtung! mcgarrybowen laat vier vrienden met elkaar trouwen voor een auto

Porsche organiseert polygaam huwelijk
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De vier winnaars van de zijn recent in India met elkaar getrouwd. Bij terugkeer in Nederland stond de bruidsschat klaar: een Porsche 911 Carrera. Deze delen de winnaars een jaar lang via Share a Porsche. De campagne werd ontwikkeld door Achtung! mcgarrybowen.

related partner content for mobile comes here

Private-leaseapp

Met deze actie lanceert Porsche de Share a Porsche app (ontwikkeld door Studio Kraftwerk). Dit is een smartphone-app waarmee je met maximaal vier mensen een Porsche deelt via een private-leaseconstructie. Om deze optie onder de aandacht te brengen, bedacht het reclamebureau een opvallende winactie.

Bruidsschat

Een vriendengroep kon zichzelf opgeven om met elkaar te trouwen. De bruidsschat voor dit polygame huwelijk is een Porsche 911 Carrera. Deze auto mogen ze een jaar lang gratis rijden. Via de Share a Porsche app kunnen ze onderling afstemmen wie de auto wanneer gebruikt.

1750 aanzoeken

De bereidheid om te trouwen voor een Porsche bleek groot. In totaal werden via de campagnesite 1.750 aanzoeken gedaan en vonden 1.620 verlovingen plaats. Daaruit kwamen 540 potentiële polygame huwelijken naar voren. De ‘gelukkige’ groep van vier personen werd in juni bekend gemaakt op het Circuitpark Zandvoort. De vier vrienden Jasper, Joeri, Casper en Nick kwamen als winnaars uit de bus.

Trouwen in India

In september vertrok de vriendengroep naar Kinnaur in India voor de voltrekking van een polygaam huwelijk. Kinnaur is één van de weinige plekken waar dergelijke huwelijken worden voltrokken.

‘Toen ik mijn vriendin vertelde dat ik met vier vrienden ging trouwen, wilde ze even zeker weten dat ik ook nog met haar kon trouwen’, vertelt een van de deelnemers. Dat is geen probleem: het polygame huwelijk is namelijk niet rechtsgeldig in Nederland.

Credits

Client: Porsche

Marketing Manager: Ingrid Oudejans

Project Manager: Maarten den Hartoog

Agency: ACHTUNG! mcgarrybowen

Creative Director: Daniel Sytsma

Creatives: Julio Álvarez & César García, Vincent Rang

Producer: Johan de Meijer & Nikki Haighton

Editor: Erwin Verweij

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in