Overslaan en naar de inhoud gaan

Zalando brengt online stylingservice 'Zalon' nu ook naar Nederland

Zalando belooft: 'Gratis persoonlijke styling voor zowel mannen áls vrouwen.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zalando lanceert in Nederland. Dat is een online styling service die gratis persoonlijke styling biedt voor zowel mannen als vrouwen. In Duitsland zag Zalon het levenslicht al in 2015. Zalando spreekt nu van een &;primeur in Nederland&;.

related partner content for mobile comes here

1500 labels
De bedoeling van Zalon is om Zalando’s grote merkenkeuze te kunnen combineren met de expertise van modestylisten (zie beeld van de Zalon-site hieronder). Zalando: &;Deze stylisten hebben sindsdien met veel succes duizenden klanten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk gestyled, en vanaf vandaag dus ook in Nederland.&; Zalon zegt zich van vergelijkbare services te onderscheiden door een enorm aanbod aan merken. &;De stylisten hebben keuze uit ruim 1500 labels. Bijkomend voordeel is dat Zalon meelift op de logistiek achter moederconcern Zalando. Dit betekent altijd gratis verzending en terugsturen, 100 dagen retourrecht en een goed bereikbare klantenservice.&;

Hoe werkt het?
Zalando zegt dat de Zalon-stylisten zelfstandig werken en afkomstig zijn uit alle hoeken van de mode-wereld. Zalando: &;Denk hierbij aan fashion design, retail of freelance consultancy. Zo garanderen wij dat dat we voor elk type klant de juiste stylist klaar hebben staan.&; Het werkt als volgt, de Zalon-klant wordt op basis van zijn stijl- en smaakvoorkeuren gematcht aan een professionele stylist. De klant kan deze met behulp van een aantal ‘hot or not’ opties aangeven in een online ‘styleprofiel’. Daarna wordt er een telefoongesprek ingepland waarin de stylist samen met de klant zijn of haar wensen doorspreekt. Eventueel kan er ook zónder telefoontje een box besteld worden. De styling wordt in dat geval puur op basis van het styleprofiel gedaan.

Eén of twee
De stylist stelt in de webshop van Zalando één of twee outfits samen. De klant krijgt deze een paar dagen later thuisgestuurd. Daarbij geeft de stylist volgens Zalando nog een paar persoonlijke stylingtips mee. De online retailer: &;Het eindresultaat blijft altijd een verrassing. Losse items kunnen gratis worden geretourneerd als een klant onverhoopt toch niet tevreden is. De stylist blijft in contact met de klant, ook nádat de bestelling is thuisbezorgd. Dit is handig; bijvoorbeeld wanneer een klant een item in een andere maat of kleur wil nabestellen.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in