Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de trends van drie jaar online bereiksonderzoek GfK DAM

Het online bereiksonderzoek GfK DAM (Digital Audience Measurement) bestaat 3 jaar en biedt inmiddels veel informatie over trends en…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In drie jaar tijd is GfK DAM (voorheen DDMM) - het bereiksonderzoek digitale media - uitgegroeid van een meting van 2.572 sites in een PC-panel naar een multi-device panel (PC, Tablet en Smartphone) met een database van 4.082 sites en 1.065 apps.

Een aantal trends

Snapchat
Snapchat is stormachtig gegroeid onder 13-19 jarigen. In Q2 2014 gebruikte gemiddeld per maand 15% van de 13-19 jarigen Snapchat, in Q2 2015 was dit verdubbeld naar 30% en in Q2 2016 is dit gegroeid naar 40% per maand.

Snapchat heeft met een gemiddelde leeftijd bezoeker van 26 jaar het meest jeugdige profiel van de grote social media merken. Ter vergelijking: de Instagram bezoeker is gemiddeld 32 jaar oud, de WhatsApp gebruiker 37 jaar en de gemiddelde leeftijd van de Facebook bezoeker is 41 jaar.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in