Dit zijn de trends van drie jaar online bereiksonderzoek GfK DAM
In drie jaar tijd is GfK DAM (voorheen DDMM) - het bereiksonderzoek digitale media - uitgegroeid van een meting van 2.572 sites in een PC-panel naar een multi-device panel (PC, Tablet en Smartphone) met een database van 4.082 sites en 1.065 apps.
Een aantal trends
Snapchat
Snapchat is stormachtig gegroeid onder 13-19 jarigen. In Q2 2014 gebruikte gemiddeld per maand 15% van de 13-19 jarigen Snapchat, in Q2 2015 was dit verdubbeld naar 30% en in Q2 2016 is dit gegroeid naar 40% per maand.
Snapchat heeft met een gemiddelde leeftijd bezoeker van 26 jaar het meest jeugdige profiel van de grote social media merken. Ter vergelijking: de Instagram bezoeker is gemiddeld 32 jaar oud, de WhatsApp gebruiker 37 jaar en de gemiddelde leeftijd van de Facebook bezoeker is 41 jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid