Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Innovatie’ bij HelloFresh: bezorgen per fiets

Maaltijdboxen-e-tailer HelloFresh start een pilot: bezorgen door middel van ‘gekoelde fietsdelivery’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

HelloFresh meldt met diverse logistieke innovaties te komen. In samenwerking met FoodLogica, een startup op het gebied van duurzame logistiek, begint HelloFresh deze maand met een pilot voor het bezorgen van maaltijden per fiets, zonder de koelketen te onderbreken.

related partner content for mobile comes here

Brandstofreductie
Daarnaast zegt HelloFresh klanten binnenkort de optie te bieden om de bezorgroute vanaf een half uur voorafgaand aan het aflevermoment real-time online te kunnen volgen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de installatie van logistieke navigatiesoftware bij alle reguliere bezorgauto’s. Dat systeem maakt volgens HelloFresh tevens een brandstofreductie mogelijk. HelloFresh is niet de eerste met een track and trace-systeem. Online boodschappendienst Picnic introduceerde een dergelijk systeem al eerder.

Uit onafhankelijk onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de maaltijdbox van HelloFresh mager presteert ten opzichte van de concurrentie. Lees

over het onderzoek dat in mei van dit jaar naar buiten werd gebracht.

over het onderzoek dat in mei van dit jaar naar buiten werd gebracht.

 

Zuidelijk
HelloFresh zegt daarnaast zijn logistieke capaciteit te vergroten. Daartoe opende het eerder deze maand een nieuw distributiecentrum in Maastricht. Hiervandaan vertrekken de bestellingen voor de zuidelijke gebieden, wat voor kortere transportafstanden dient te zorgen.

Agressief
HelloFresh, dat eerder forse kreeg te verwerken overige gebrekkige en agressieve verkooptechnieken, zegt met de diverse innovaties de behoefte van te willen zetten. Olaf Vreeburg, head of operations bij HelloFresh: ‘Maar daarnaast kijkt het team kritisch naar een slag op efficiëntie en duurzaamheid. We vinden het belangrijk dat onze maaltijdboxen zo snel mogelijk bij onze klanten bezorgd worden, zodat we de versheid van onze producten kunnen garanderen. Maar we willen vooral bezorgen wanneer het onze klant het beste uitkomt. Gemak staat wat dat betreft voorop in alles wat we doen. En we investeren daarbij uitsluitend in oplossingen die een tijd- of energiebesparing opleveren. Kortere rijafstanden en nieuwe, milieuvriendelijke distributiesystemen dus.’

 

Over de fietsen waarmee HelloFresh gaat piloten
HelloFresh: ‘Vanaf deze maand wordt een gedeelte van de naleveringen bezorgd met eco-neutrale, elektrische fietsen die voorzien zijn van een gekoelde opslagcapaciteit. De fietsen worden opgeladen via laadstations die op zonne-energie functioneren. We zijn trots op onze samenwerking met FoodLogica. De fietsdelivery zorgt voor minder verkeer in de binnenstad en een verlaging van CO2-uitstoot. Als bedrijf dat aan grootschalig transport doet nemen we op deze manier onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We willen een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de logistieke sector, ook door open te staan voor partijen die gebruik willen maken van ons gekoelde distributienetwerk. We oriënteren ons in dit stadium op allerlei samenwerkingen. Na een testperiode van een maand binnen de ring van Amsterdam wordt er mogelijk opgeschaald naar andere delen van de Randstad. Ook wordt er geïnventariseerd of ook reguliere bestellingen door fietskoeriers kunnen worden bezorgd. En niet onbelangrijk; de fietsbezorging levert geen extra kosten op voor klanten van HelloFresh.’

HelloFresh: ‘Vanaf deze maand wordt een gedeelte van de naleveringen bezorgd met eco-neutrale, elektrische fietsen die voorzien zijn van een gekoelde opslagcapaciteit. De fietsen worden opgeladen via laadstations die op zonne-energie functioneren. We zijn trots op onze samenwerking met FoodLogica. De fietsdelivery zorgt voor minder verkeer in de binnenstad en een verlaging van CO2-uitstoot. Als bedrijf dat aan grootschalig transport doet nemen we op deze manier onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. We willen een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de logistieke sector, ook door open te staan voor partijen die gebruik willen maken van ons gekoelde distributienetwerk. We oriënteren ons in dit stadium op allerlei samenwerkingen. Na een testperiode van een maand binnen de ring van Amsterdam wordt er mogelijk opgeschaald naar andere delen van de Randstad. Ook wordt er geïnventariseerd of ook reguliere bestellingen door fietskoeriers kunnen worden bezorgd. En niet onbelangrijk; de fietsbezorging levert geen extra kosten op voor klanten van HelloFresh.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in