Overslaan en naar de inhoud gaan

Een tweede kans voor MS Mode?

Linda Schulte, medeoprichter van Opiness legt MS Mode deze maand langs de klantgerichtheid meetlat.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In tegenstelling tot vele andere grote winkelketens die inmiddels uit het retaillandschap zijn verdwenen, mag MS Mode het nog een keer proberen. Maakt het merk een kans om te overleven op langere termijn? Zijn de klanten loyaal? En is MS Mode klantgericht genoeg om zijn bestaan voor langere duur te verlengen? 

related partner content for mobile comes here

+
Differentiëren is het sleutelwoord om succesvol je product in de markt te zetten. MS Mode heeft een duidelijke keuze gemaakt in de positionering: modieus en goed geprijsde kleding voor grote maten. In de klantreviews komt dit dan ook het meest naar boven. Deze klanten voelen zich begrepen door MS Mode die altijd iets voor hen. Klanten geven ook aan dat MS Mode de eerste was die zich over hen ontfermde en daarom ‘komen ze er al jaren’.

+/-
Gemiddeld scoren de 130 vestigingen circa een 8,4 qua klantscore. Dit is ruim voldoende, maar duidt niet op zeer loyale klanten. Dan zou de score hoger moeten zijn, zeker bij een modemerk. MS mode is goed, vriendelijk en betaalbaar. Maar klanten wensen meer. Speel dus in op deze bewuste vrouwendoelgroep met beleving in winkels en trek vooral de dames vanuit de winkels naar de webshop.

-
Q&A Research en Consultancy specialist in retailonderzoek meet ieder jaar door hoe de ketens presteren. MS Mode deed jaren mee aan de Retailer of the Year-verkiezing, maar was dit jaar bezig met de interne organisatie. In 2015 hebben wel veel klanten hun stem uitgebracht en daar was eigenlijk al zichtbaar dat het in een kritische hoek was terechtgekomen: de hoek van ‘een lage aanbeveling en lage loyaliteit’. Kortom, werk aan de winkel voor het marketingteam van MS Mode, klantentrouw is essentieel.

Er zijn kansen voor MS Mode. Er is een (groeiende) markt voor hun aanbod en doelgroep, mede door de vergrijzing. Maar de klant is verwend en wil meer dan alleen maar kleding in rekjes bekijken en een vriendelijk adviserende verkoopster. Vernieuwing bij MS in de vestiging is essentieel komende jaren. Verder gaat ook deze groep in toenemende mate online kopen en slagen bij andere aanbieders. De bestaande klant naar de webshop halen is van groot belang om te gaan overleven.

Eindoordeel: 8,4

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in