Overslaan en naar de inhoud gaan

Natwerk en Qmusic veranderen studentenkeuken in festivalterrein

De studenten dachten in eerste instantie dat ze een schoonmaakbeurt hadden gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Schoonmaakbeurt als rookgordijn

related partner content for mobile comes here

Reclamebureau Natwerk bedacht een campagne waarin alle Nederlandse studentenhuizen zich konden opgeven voor een Qmusic-schoonmaakbeurt. Een studentenhuis in Delft won de actie, maar ze werden ook nog eens verrast. In hun huis kwamen Douwe Bob, Kris Kross, Di-rect en FeestDJRuud een optreden geven. 

Keuken als feestlocatie

Volgens Natwerk-creatief directeur Frank de Ruwe kent iedereen het beeld wel van een smerige studentenkeuken. ‘En omdat het op feestjes vaak het gezelligst is in de keuken, wilden we laten zien dat je zo’n vieze keuken perfect kan omtoveren tot een feestje. En niet zomaar een feestje, we wilden écht knallen. Dus naast de keuken pakten we ook de tuin en zelfs het dak van het huis aan. Uiteindelijk moest er iets meer worden schoongemaakt dan alleen het aanrecht’, zegt hij.

‘Wij willen met Qmusic mensen gelukkig maken en verrassing brengen in het leven van onze luisteraars’, aldus Qmusic-marketingmanager Jorn Agterberg. ‘Dit hoor je dagelijks in onze programma’s, maar we willen dit gevoel ook uitdragen in onze campagnes. Een schone keuken kan iemand al heel blij maken, maar deze overdadige opeenstapeling van verrassende momenten zorgde écht voor een onvergetelijke dag voor de Delftse studenten. Samen met Natwerk hebben we de juiste toon weten te raken om deze jonge doelgroep te bereiken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in