Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wint drie EuBea Awards met The Takeover

Heineken International oogst bij European Best Event Awards (EuBea) in Sint-Petersburg.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Polsbandjes

related partner content for mobile comes here

De biergigant wint in de categorieën Best Musical Event, Best B2C Event en Best Creative & Innovation. De prijzenshow vindt jaarlijks plaats tijdens het EuBea-festival. MassiveMusic  Amsterdam is verantwoordelijk voor het creatieve concept en de technologie van The Takeover: een interactief evenement waarbij bezoekers konden beslissen welke nummers zouden worden gedraaid. Dit werd mogelijk gemaakt door lichtgevende polsbandjes, die om de bierfles geplaatst kon worden.

Tijdens stemmomenten verschijnen steeds twee nummers op grote schermen en het publiek kan de fles rood of groen laten oplichten, terwijl de fles in de lucht wordt gehouden. Een speciale camera registreert de stemmen en op de schermen verschijnt het winnende nummer die meteen in de set wordt gemixt. Alle techniek (muziek, visuals en lichtshow) komen samen op één laptop waarmee ‘The Takeover’ makkelijk inzetbaar is over de hele wereld. Vanwege het huidige succes van The Takeover zal Heineken de publiekservaring nu in meerdere markten gaan aanbieden.

Belevenis

Luc van Stiphout, Account Director bij MassiveMusic, zegt dat The Takeover te gek was om aan mee te werken. ‘Als ik tijdens de stemmomenten de bierflesjes omhoog zie gaan, realiseer ik mij dat het echt een fantastische belevenis is om aan deel te nemen. Het stemmen zorgt ook voor het gevoel dat het hele publiek tegelijk met elkaar proost, iedere track weer.’

Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship manager bij Heineken: ‘Liefhebbers van live muziek willen actief deelnemen aan een show en houden van verschillende genres muziek. The Takeover speelt hier feilloos op in zonder opdringerig te zijn.’

Credits

Client: Heineken International

Responsible at client: Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship Manager

Account Director: Luc van Stiphout, MassiveMusic

Account Manager: Ebony Tuasela, MassiveMusic

Concept & Creative: MassiveMusic

Music supervision: MassiveMusic

Technical development: Showsync

Content Design & Production: Westframe

Animation: Boompje

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in