Talpa ambitieus met tv-zenders: 'We willen naar ruim 21 procent marktaandeel'
De lineaire tv-zenders blijven een grote rol spelen in het nieuwe crossmediale bedrijf van John de Mol.
SBS Broadcasting heet vanaf nu Talpa TV, zo bleek vorige week tijdens de presentatie van het nieuwe Talpa. Met de zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en on demand platform KIJK is de zendergroep nu derde in de markt. Nummer 1 worden is lastig, maar volgens CCO Peter de Mönnink wil Talpa TV 'meer competitief zijn'.
Talpa TV heeft de ambitie om volgend jaar te groeien in marktaandeel in de doelgroep 25-54. De Mönnink: ‘We willen inzetten op meer dan 21 procent en dat is een behoorlijk statement, want groeien in de tv-markt is niet eenvoudig. Hoewel we wat optimistischer zijn over de kijktijd en tv-omzet in 2018. We doen het overigens als groep nu niet slecht, met een marktaandeel van 20 procent.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid