Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa ambitieus met tv-zenders: 'We willen naar ruim 21 procent marktaandeel'

De lineaire tv-zenders blijven een grote rol spelen in het nieuwe crossmediale bedrijf van John de Mol.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

SBS Broadcasting heet vanaf nu Talpa TV, zo bleek vorige week tijdens de presentatie van het nieuwe Talpa. Met de zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en on demand platform KIJK is de zendergroep nu derde in de markt. Nummer 1 worden is lastig, maar volgens CCO Peter de Mönnink wil Talpa TV 'meer competitief zijn'. 

Talpa TV heeft de ambitie om volgend jaar te groeien in marktaandeel in de doelgroep 25-54. De Mönnink: ‘We willen inzetten op meer dan 21 procent en dat is een behoorlijk statement, want groeien in de tv-markt is niet eenvoudig. Hoewel we wat optimistischer zijn over de kijktijd en tv-omzet in 2018. We doen het overigens als groep nu niet slecht, met een marktaandeel van 20 procent.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in