Oprichter van Bepublic Jeroen Wils over PR in België: ‘Men durft geen nee te zeggen’
Over zijn aanpak
‘Toen ik vijf jaar geleden begon, keek ik met grote ogen rond. Ik dacht: hier valt wel een hoop te verbeteren. Al was het maar op een van de kerntaken van de pr-man of -vrouw: het nieuws halen. Mijn inspiratiebron was David Meerman Scott, die toen net bekend werd in de Lage Landen. Newsjacking, brand journalism, daar zagen we toekomst in. Analoog aan die filosofie richtten we het bureau in als een newsroom. De mensen van Bepublic, veelal ex-journalisten, zijn vooral bezig met het zoeken naar haakjes, manieren om de boodschap van een opdrachtgever aan te laten sluiten bij de actualiteit. Wij werken als een journalist, we zoeken naar nieuwswaarde voor de klant, naar relevantie, expertise. Want één ding was me duidelijk toen ik aan dit avontuur begon: We gaan geen verkoopverhalen pitchen, geen reclame maken in de vorm van persberichten. Ik geloof daar niet in.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid