Overslaan en naar de inhoud gaan

Oprichter van Bepublic Jeroen Wils over PR in België: ‘Men durft geen nee te zeggen’

De ex-journalist van de Vlaamse omroep Vtm begon een bureau dat ‘op een journalistieke manier aan PR wil doen’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Over zijn aanpak
‘Toen ik vijf jaar geleden begon, keek ik met grote ogen rond. Ik dacht: hier valt wel een hoop te verbeteren. Al was het maar op een van de kerntaken van de pr-man of -vrouw: het nieuws halen. Mijn inspiratiebron was David Meerman Scott, die toen net bekend werd in de Lage Landen. Newsjacking, brand journalism, daar zagen we toekomst in. Analoog aan die filosofie richtten we het bureau in als een newsroom. De mensen van Bepublic, veelal ex-journalisten, zijn vooral bezig met het zoeken naar haakjes, manieren om de boodschap van een opdrachtgever aan te laten sluiten bij de actualiteit. Wij werken als een journalist, we zoeken naar nieuwswaarde voor de klant, naar relevantie, expertise. Want één ding was me duidelijk toen ik aan dit avontuur begon: We gaan geen verkoopverhalen pitchen, geen reclame maken in de vorm van persberichten. Ik geloof daar niet in.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in