Overslaan en naar de inhoud gaan

Max Verstappen is op sociale media populairder dan het Nederlands elftal

Contentstrateeg Kevin Lamers van reputatie-analysebureau Buzzcapture onderzoekt elke maand branches en opmerkelijke gebeurtenissen op…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Contentstrateeg Kevin Lamers van reputatie-analysebureau Buzzcapture onderzoekt elke maand branches en opmerkelijke gebeurtenissen op sociale media, deze keer sportevenementen.

related partner content for mobile comes here

Sportevenementen zijn vaak trending op sociale media, maar Buzzcapture ontdekte dat Formule 1 steeds vaker werd besproken. Tijd voor een check!

Random wedstrijd

We nemen een random wedstrijd van het Nederlands elftal in november. Het Nederlands elftal won die zondag deze WK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg: 1-3. Oranje kwam daardoor op gelijke hoogte met Zweden in Groep A. Op het kletsnatte circuit van Interlagos vlamde die dag Max Verstappen met een paar weergaloze inhaalmanoeuvres naar de derde plaats.

Losgaan

Nederlanders gingen los op sociale media, en wat blijkt? De Formule 1-wedstrijd van Verstappen was populairder dan het Nederlands elftal. Niet alleen over het algemeen was Verstappens race populairder dan de voetbalwedstrijd, onder onderzochte stakeholder-groepen (journalisten, als BN’ers en zélfs onder kabinets- en Kamerleden) was zijn race populairder.


Als we kijken naar de data van een heel jaar over het Nederlands elftal versus Formule 1, verslaat Max het elftal met gemak. We zien dan ook een grote piek in het volume wanneer Verstappen voor het eerst een Grand Prix wint met Red Bull. Dat moment lijkt een breekpunt voor Nederlanders en sindsdien blijft het autoracen aan populariteit winnen.  

Zal de Formule 1 dit in 2017 voortzetten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in