
Het keurmerk is een initiatief van de producenten Friesland Foods, Campina en Unilever. Ze hebben het afgelopen mei al gepresenteerd. Sindsdien hebben geen nieuwe fabrikanten zich aangesloten. ‘Wij vinden dat nogal mager’, zegt een woordvoerder van het CBL tegen het ANP.
Een groot aantal supermarktketens, waaronder de inkooporganisatie Superunie, C1000 en Super de Boer, heeft het keurmerk inmiddels wel omarmd. De supers gaan het logo op hun huismerken voeren. Maar marktleider Albert Heijn heeft vorig jaar een eigen gezondheidslogo geïntroduceerd. Unilever wilde Albert Heijn er graag bij hebben, maar dat is niet gelukt.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVolgens een woordvoerder van het CBL kan de consument straks twee keurmerken voor gezonde producten bij Albert Heijn vinden, namelijk 'Ik Kies Bewust' en het 'Gezonde Keuze Klavertje' van de supermarktketen zelf. Het CBL verwacht niet dat de consument in de war raakt van de beide logo's. ‘Maar meer dan twee moeten het er niet worden’, aldus de woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee