Overslaan en naar de inhoud gaan

'Meer fabrikanten nodig voor keurmerk'

Meer fabrikanten van voedingsmiddelen moeten zich aansluiten bij het nieuwe keurmerk voor gezonde producten 'Ik Kies Bewust'. Dat vindt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het keurmerk is een initiatief van de producenten Friesland Foods, Campina en Unilever. Ze hebben het afgelopen mei al gepresenteerd. Sindsdien hebben geen nieuwe fabrikanten zich aangesloten. ‘Wij vinden dat nogal mager’, zegt een woordvoerder van het CBL tegen het ANP.

related partner content for mobile comes here

Een groot aantal supermarktketens, waaronder de inkooporganisatie Superunie, C1000 en Super de Boer, heeft het keurmerk inmiddels wel omarmd. De supers gaan het logo op hun huismerken voeren. Maar marktleider Albert Heijn heeft vorig jaar een eigen gezondheidslogo geïntroduceerd. Unilever wilde Albert Heijn er graag bij hebben, maar dat is niet gelukt.

Volgens een woordvoerder van het CBL kan de consument straks twee keurmerken voor gezonde producten bij Albert Heijn vinden, namelijk 'Ik Kies Bewust' en het 'Gezonde Keuze Klavertje' van de supermarktketen zelf. Het CBL verwacht niet dat de consument in de war raakt van de beide logo's. ‘Maar meer dan twee moeten het er niet worden’, aldus de woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in