Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing bij smoelenboeken traag van de grond

BusinessWeek zet een paar marketingsuccessen met de Amerikaanse sociale netten MySpace en Facebook op een rij. Daartussen had natuurlijk de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BusinessWeek zet een paar marketingsuccessen met de Amerikaanse sociale netten MySpace en Facebook op een rij. Daartussen had natuurlijk de in Nederland niet misstaan met nu al bijna 33.000 leden. Maar het gaat over onder meer Burger King, Apple en bank JP Morgan.

related partner content for mobile comes here

beschrijft onder meer het succes van Burger King die voor haar reclamefiguur een groep op zo'n 120.000 'vrienden' wist te werven. Dat was overigens niet zo moeilijk door gratis downloads aan te bieden van Fox-shows als '24' en ' American Dad'. Maar volgens de marketingchef levert dit werkelijk binding op.

JP Morgan gebruikt studentennet om studenten te bereiken, naast de inzet van 300 'ambassadeurs' op universiteiten om jongeren te bewegen een creditcard van de bank te nemen.

Maar, eerlijk gezegd, heel veel stelt het nog niet voor. Ook de cijfers geven aan dat de waarde van sociale netten voor marketing nog niet wordt onderkend: dit jaar 280 miljoen aan bestedingen, 1,7 procent van het totale online reclamebudget in de VS. In 2010 is dat opgelopen tot 6,3 procent van alle reclame op internet of 1,9 miljard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in