TV-producties voor YouTube


De video-explosie van YouTube brengt tv-producenten, geholpen door adverteerders, tot producties voor het kleine scherm. En met succes al, want creativiteit loochent zich niet. NBC scoort een grote hit met een hilarisch bedoeld filmpje als door een amateur gemaakt.
Forbes noteert over het succes van de The Easter Bunny Hates You: een kleine twee minuten lang zie je een paashaas alles en iedereen in elkaar slaan wat hem voor de voeten komt. De hulk in paasvermomming, gaaaaaaap.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar lachen, gieren, brullen voor de Amerikanen. Al drie miljoen keer is dit filmpje bekeken de afgelopen week. Dat is een groot succes voor....NBC, de tv-maatschappij. NBC volgt zenders als Sci Fi en MTV die al eerder voor kleine beeldschermen producties het licht lieten zien. Sci Fi, een zusterzender van NBC heeft inmiddels Battlestar Galactica: The Resistance van ruim 30 jaar geleden aangepast voor kleine schermen.
Volgens Sci Fi staan adverteerders in de rij voor dit soort producties. De korte aandachtspanne voor de filmpjes geeft relatief meer aandacht voor de reclame. Maar of dat werkt lezen we niet. Het is vooralsnog vooral low-budget, quick and dirty, en het mag lijken op de amateurproducties die YouTube sieren.
Creativiteit groeit want time Warner kwam al op het idee om een aantal 'Webisodes' ter beschikking te stellen voor heet pimpen door kijkers die hun eigen versie konden sturen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid