Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-producties voor YouTube

De video-explosie van YouTube brengt tv-producenten, geholpen door adverteerders, tot producties voor het kleine scherm. En met succes al,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De video-explosie van brengt tv-producenten, geholpen door adverteerders, tot producties voor het kleine scherm. En met succes al, want creativiteit loochent zich niet. scoort een grote hit met een hilarisch bedoeld filmpje als door een amateur gemaakt.

related partner content for mobile comes here

over het succes van de : een kleine twee minuten lang zie je een paashaas alles en iedereen in elkaar slaan wat hem voor de voeten komt. De hulk in paasvermomming, gaaaaaaap.

Maar lachen, gieren, brullen voor de Amerikanen. Al drie miljoen keer is dit filmpje bekeken de afgelopen week. Dat is een groot succes voor....NBC, de tv-maatschappij. NBC volgt zenders als Sci Fi en MTV die al eerder voor kleine beeldschermen producties het licht lieten zien. Sci Fi, een zusterzender van NBC heeft inmiddels Battlestar Galactica: The Resistance van ruim 30 jaar geleden aangepast voor kleine schermen.

Volgens Sci Fi staan adverteerders in de rij voor dit soort producties. De korte aandachtspanne voor de filmpjes geeft relatief meer aandacht voor de reclame. Maar of dat werkt lezen we niet. Het is vooralsnog vooral low-budget, quick and dirty, en het mag lijken op de amateurproducties die YouTube sieren.

Creativiteit groeit want time Warner kwam al op het idee om een aantal 'Webisodes' ter beschikking te stellen voor heet pimpen door kijkers die hun eigen versie konden sturen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in