Magazine lancering: Budget&lifestyle
Hoe haal ik op een creatieve manier meer uit mijn budget? Dat is het kernthema van het per 7 oktober te lanceren lifestyle magazine Budget&lifestyle. Het wordt uitgegeven door Vitarus Media uit Badhoevedorp en is een startup van grafisch productieman Henk van de Wall en redactiespecialiste Djamila Zon. De gedrukte oplage is volgens Van de Wall 30.000 exemplaren. Het blad verschijnt zes keer per jaar en kost 3,95 euro. De advertentie-acquisitie is uitbesteed aan Primo Advertising in Huizen.
De doelgroep die de uitgever van het magazine op het oog heeft, is de ‘geldbewuste consument’. Gemikt wordt op MBO+ niveau in de leeftijd van 25-50 jaar. ‘De lezer is een persoon die wil genieten van het leven maar daarvoor niet te veel geld wil uitgeven.’ Het blad kent de bekende magazinepijlers zoals reizen, culinair, mode, persoonlijke verzorging en wonen.
Budget&lifestyle heeft een overlap met het magazine Genoeg, eenvoudig genieten, dat voortkomt uit de in 1992 voor het eerste verschenen Vrekkenkrant. Genoeg behandelt in het laatste nummer bijvoorbeeld onderwerpen als hergebruik, kringloopshoppen en groenten uit eigen tuin. Maar Van de Wall zegt dat de overlap met Genoeg beperkt is. Van de Wall: ‘Budget is bij ons wel de rode draad, maar we hebben het voor 80 procent over lifestyle.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid