Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van de web presence

Veel aandacht opeens voor het Web 2.0. In BusinessWeek staat een heldere uiteenzetting van het fenomeen. Veel aandacht gaat uit naar het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel aandacht opeens voor het Web 2.0. In staat een heldere uiteenzetting van het fenomeen. Veel aandacht gaat uit naar het applicatieve van het nieuwe web en het sharing-fenomeen (, , , ). Terecht natuurlijk, maar het interessants is dat het internet als medium verdwijnt. "The Web isn't so much a place anymore. It's more of a doorway into services".

related partner content for mobile comes here

Het internet maakt plaats voor verschillende type diensten gebruikmakend van de unieke eigenschappen en afgestemd op het veranderende gedrag van de digitale burger. Voorbeelden zijn de collaborative tools, on-demand entertainment, personal magazines en assisted selfservice.

De aanwezigheid van bedrijven op internet zal hiermee drastisch veranderen. Nu vertellen ze wat ze doen en wat ze verkopen. Maar bedrijven zullen veel meer naar de kern van hun betekenis voor de klant moeten kijken bij het inrichten van de site(s).

Een mooi voorbeeld is een krantensite. Nu nog een presentatie van het product: nieuws en filtering van het nieuws. Maar in het web 2.0 wordt dat niet meer beschikbaar gemaakt via de eigen site, maar via feeds. De krantensite is in essentie het servicecentrum om de feeds in te stellen en een bak met volledige verhalen.

Dienstverleners als een bank kunnen de betekenis ook relatief makkelijk invullen; die maken een klantomgeving voor de transacties en advisering. Maar voor de leverancier van een fysiek product heeft het lastiger. Wat is de online betekenis van een deodorant?

Het ondersteunen van het aankoopproces zal een vorm zijn. Goede informatie voor de aanwezigheid in andere diensten. In de vergelijkingsites, in de weblogs over een onderwerp, etc. En de ondersteuning van de after sales.

Het aanbod moet worden aangepast aan de verschillende doelen waar het wordt gebruikt. De algemene web presence voor een merk zal daarmee verdwijnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in