Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecom wordt amusement

Wat te doen als de aarde onder je voeten scheurt? Telecombedrijven zien hun handel naar internet verdwijnen en moeten een antwoord zoeken.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingdirecteuren van telecombedrijven zijn dezer dagen niet te benijden, tenzij ze zich prettig voelen bij enorme uitdagingen.

related partner content for mobile comes here

Zelfs Economist, toch niet bekend als een revolutieprediker, maakte deze week het tot haar omslagartikel. Het kwaliteitsblad schrijft, als antwoord op de overname van Skype door eBay, dat de dagen van de telco's in hun oude vorm geteld zijn. Het blad noemt onder meer British Telecom en KPN als bedrijven die daar snel op anticiperen.

Maar is dat genoeg? In een wijst Newsweek deze week op het Britse bedrijf HomeChoice, in 1999 opgericht als een wederverkoper van telecomdiensten, maar nu een multimedia aanbieder.

biedt zich aan als een 'digital home network provider': een onderneming die mobiele- en breedband abonnementen biedt, maar dat is slechts een basis voor de 'content' die ze distribueert,

Een ander voorbeeld is SK Telecom, de KPN van Korea, die investeert in mediabedrijven, ook film- en spelproducten, om een aandeel te kri9jgen in de content die over hun breedband- en mobiele verbindingen gaat.

En Deutsche Telekom sloot contracten met filmstudio's voor distributie. Newsweek heeft kennelijk nog niet gehoord van Versatel in Nederland, die met de aankoop van voetbalrechten als Europese telecomaanbieder her verst over haar grenzen heen ging.

Deze gedurfde stap, tot op heden met een mislukt gevolg in de markt - idem dito voor Belgacom met digitale voetbalrechten in België - bewijst overigens hoe moeilijk het is om in de marketing het roer om te gooien.

Het wachten is nu op de aankondiging van KPN over die ze recent beloofde met content voor haar digitale kanalen, Digitenne en IP-TV.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in