Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa weigert slechte tv-commercials

Opmerkelijk bericht uit het Parool van zaterdag: volgens de krant weigert Talpa slechte tv-commercials.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opmerkelijk uit het van zaterdag: volgens de krant weigert Talpa slechte tv-commercials.

related partner content for mobile comes here

Een panel van kijkers zou beoordelen of een commercial goed genoeg is. Zo niet, dan komt die niet op tv.

Talpa maakt hierbij volgens het bericht gebruik van opinieonderzoeker Maurice de Hond. Die stuurt de commercial naar een groep kijkers uit zijn bestand.

De zender heeft al één commercial geweigerd van een middel tegen voetschimmel, een tekenfilm met de bacterie .

'Ik kan nog wel een paar spotjes bedenken die wij niet zullen uitzenden. Sommige zijn zonder enige passie gemaakt,' aldus Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV.

Uit onderzoek blijkt dat 81 procent van alle commercials aan de kijkers voorbij gaat, doordat ze die wegzappen of iets anders aan het doen zijn.
Talpa wil de kijkdichtheid van de reclameblokken verhogen.

Volgens Frans Blanchard, directeur van de branchevereniging van reclamebureaus, is het niet eerder gebeurd dat zenders spotjes weigeren vanwege de kwaliteit.

Leuk initiatief, maar is het criterium 'met passie gemaakt'?

Dan kan er nog wel heel wat meer van de buis, inclusief enkele programma's van Talpa. Wil de , dan zou je alles natuurlijk moeten testen.

Ook de programma's en hun presentatoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in