Weerzin tegen betaalde content slinkt, iets


Nee, consumenten zijn nog steeds niet erg bereid om te betalen voor online content, maar de weerzin wordt iets minder. Dat blijkt uit onderzoek van JupiterResearch.
64 Procent van de volwassen internetgebruikers zegt nog steeds niet bereid te zijn te betalen voor online content, ook al kunnen ze daarmee advertising vermijden. Maar 31 procent betaalt al voor content op internet, en dat is 5 procent meer dan vorig jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJupiter Research verwacht voor dit jaar nog een groei van 31 procent naar een totaal van 3,8 miljard dollar, en verdere stijging naar 8,9 miljard in 2010, gemeten over alle categorieën.
Uitgesplitst wordt een groei voorzien van 2,1 miljard nu naar 3 miljard in 2010 voor spelletjes en muziek, terwijl consumentendiensten groeien van 1,2 naar 2,2 miljard.
De snelst groeiende betaalde content is die op het gebied van audio/video, gezondheid, sport en community.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid