Overslaan en naar de inhoud gaan

Megacampagne nieuwe Gillette

Pas begin 2006 komt de nieuwe generatie scheerproducten van Gillette op de markt, maar nu klinkt het startschot voor de campagne voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pas begin 2006 komt de nieuwe generatie scheerproducten van Gillette op de markt, maar nu klinkt het voor de Gillette Fusion en Fusion Power.

related partner content for mobile comes here

De introductie is goed voor veel gratis publiciteit want het uitbrengen van een nieuw systeem is een grote gebeurtenis. Immers, Gillette introduceert gemiddeld elke zeven jaar een nieuw systeem. De vorig was de Mach3 in 1998. Onder meer BusinessWeek doet er aan mee, met . Het is het eerste systeem met vijf mesjes, nadat in 2003 concurrent Schick met vier mesjes kwam met de Quattro.

Wall Street Journal schrijft er (betaalde toegang) , met een heel aardige anekdote:

De bestuursvoorzitter van Procter & Gamble, A.G. Lafley, wilde vorig jaar alvorens hij definitief Gillette ging overnemen (voor 57 miljard dollar) eerst persoonlijk het nieuwe systeem mee naar huis nemen om te testen. Immers, dar zou de toekomstige waarde van Gillette toch voor een groot deel van afhankelijk zijn.

De Fusion gaat voor 9,99 dollar de winkel in, en de Fusion Power (met batterij) wat later, voor 11,99 dollar. Met onder meer een doet voor het eerst ook internet met de campagne volop mee. Het doel is een omzet van 1 miljard dollar voor de nieuwe producten in 2008.

De Mach3 ging volgens Gillette 100 miljoen keer over de toonbank wereldwijd. De marketing is als vanouds: scherp prijzen van het nieuwe product om de concurrent er direct uit te werken, en daarna de prijzen van de eigen producten - de Mach3 - opvoeren om klanten naar het nieuwe product te dwingen.

Mar het wordt een harde strijd. Schick won marktaandeel, ging van 10 naar 16 procent, en Gillette moest terug van 86 naar 81 procent. Maar als marktleider ben je ook een doelwit, bijvoorbeeld van veel gelezen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in