Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook leuk: Apple-bashing

Terecht uit een reaguurder zich wat korzelig op een publicatie op Molblog over Apple gisteren. Moeten we met open ogen in de alsmaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terecht uit een reaguurder zich wat korzelig op een publicatie op Molblog gisteren. Moeten we met open ogen in de alsmaar aanhoudende public relations golf van - de wel bijzondere ondernemer - Steve Jobs en de zijnen lopen? Vandaar wat tegenwicht: kritiek op Apple en wederom een patentverlies.

related partner content for mobile comes here

Apple doet de marketing razend knap, dat moet gezegd, met zo veel gratis publiciteit vanwege een muziekspeler en geslaagde muziekdienst.

Met de aankondiging van de waarschijnlijke lancering van een nieuwe speler (Vpod?) trekt Apple de aandacht weg van een van de grootste veroordelingen in 2005 vanwege misleiding van klanten in Californië. Apple is schuldig aan vals informeren van klanten over de batterijduur van de eerste drie generaties iPod, die tot eind mei 2004 zijn verspreid.

Zo'n 1,3 miljoen kopers komen in aanmerking voor vergoedingen en kunnen zich melden via Op : 25 dollar in geld of 50 dollar bonnen voor een Apple-winkel dan wel de helft van het geld dat ze hebben betaald voor een reparatie van een iPod vanwege het batterijprobleem. Kopers van een 'derde generatie' iPod krijgen alsnog gratis een nieuwe batterij van Apple.

In de zaak speelde deze site een leuke rol: . Luistert u even naar het bandje van het telefoongesprek met de helpdesk en de rap, geïllustreerd met een prachtig filmpje. 'Tiny Watergate' zou ik zeggen. Dit is de grote boze droom van marketing managers. Heerlijk, dit zouden we vaker moeten zien op internet

En ondertussen ziet Apple weer een patent van draagbare muziekspelers . Creative pakt dit, nadat eerder al Apple daar Microsoft eerder iets soortgelijks patenteerde.

Maar een geruststelling voor marketeers: negatieve berichten kun je, momenteel, nog aardig overheen walsen met p.r. - en reclamemachines.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in