Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers hebben 44 procent kans op burnout

Volgens recent onderzoek van wervingsbureau Hudson UK heeft maar liefst 44 procent van de werknemers in sales, advertising, marketing en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens recent onderzoek van wervingsbureau heeft maar liefst 44 procent van de werknemers in sales, advertising, marketing en PR-banen, kans op een burnout.

related partner content for mobile comes here

Werknemers zeggen door het vele overwerk gedesillusioneerd te zijn, daarnaast is men minder gemotiveerd, oververmoeid (lichamelijk en fysiek), wat weer leidt tot een verminderde productiviteit, absentie en een voortijdige carriëreswitch.

Richard Baker, chef sales en marketing voor Hudson UK: 'Teveel uren werken en constant bereikbaar moeten zijn, is 1 ding. Deze trend gaat echter veel verder en dieper.'

Uit interviews met HR-medewerkers komt naar voren dat 1 op de 7 bedrijven ooit leidinggevenden heeft verloren aan een burnout. Overigens heeft 65 procent van de bedrijven geen formeel stappenplan om burnout-slachtoffers weer op weg te helpen. En meer dan de helft van alle werknemers antwoordde dat de situatie op kantoor de afgelopen vijf jaar is verslechterd.

Het onderzoek, interviews met 107 werknemers en HR-medewerkers in marketing, advertising, sales en PR, werd in mei gehouden door .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in