Overslaan en naar de inhoud gaan

Website zo belangrijk als vliegtuigmaaltijd

Een lezenswaardig artikel in Washington Post over de rol van het web in de marketing van luchtvaartmaatschappijen. Met als teneur: de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een over de rol van het web in de marketing van luchtvaartmaatschappijen. Met als teneur: de webdiensten zijn van een net zo groot gewicht als bijvoorbeeld de vliegtuigmaaltijd.

related partner content for mobile comes here

Het artikel komt ter gelegenheid van een nieuwe website van , en aanstaande vernieuwingen van sites van concurrenten. We zien op Delta.com tegen de achtergrond van een vakantiefoto een afgeslankte site. Op de homepage staan enkel nog twee diensten: inloggen voor klanten plus het reserveren van vluchten. Daarnaast staan nog aanbiedingen prominent in het midden en boven nog twee menuutjes inclusief zoekvenster; met overigens nog een keer 'planning and reservations' terwijl we dachten dat daar de dienst links op de pagina al voor was.

Maar goed, volgens de woordvoerder van Delta tegen Washington Post is de nieuwe site voortgekomen uit de wens van klanten om in alle marketingkanalen 'dezelfde flexibiliteit en mogelijkheden' te treffen.

En de doelstellingen zijn hard: in 2004 nog 18 procent van de tickets via het web verkocht, momenteel is het 24 procent en eind 20-05 moet het percentage naar 28 procent zijn toegenomen. Dat bespaart ook kosten. Maar is het ook genoeg. Een adviseur van Forrester in de VS, met de Nederlandse achternaam Harteveldt, rekent voor dat als 50.000 reizigers voortaan via het web bestellen in plaats van via een agent dat Delta 350.000 dollar zal opleveren.

Dat is, rekenen we even voor, een besparing van maar 7 dollar per ticket. Dat terwijl Delta alleen al in het tweede kwartaal van 2005 een slordige 380 miljoen dollar verlies boekte, dus 100 keer zo veel als de mogelijke winst uit meer webverkopen.

Maar Delta had reden genoeg om de website een nieuw gezicht te geven. Het laatste herontwerp dateerde al weer van vijf jaar terug.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in