100.000x Nee tegen Jamba TV Commercials


Al eerder schreven Nederlandse weblogs over de irritante Crazy Frog van Jamba. Mark Philips attendeerde mij vanmiddag op het wireless world forum .
Op het forum is te lezen hoe 100.000 handtekening zijn ingediend bij MTV Networks. De petitie is bedoeld om de Jamba TV commercials voortaan van MTV te weren!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet lijkt er nu inderdaad op dat de Duitse muziekzenders MTV en Viva de Jamba-reclames gaan weren uit hun programmering. Vanaf oktober moet het op MTV tussen 16:00 en 00:00 uur gedaan zijn met de racende kikkers en zingende kuikens.
Viva volgt in maart volgend jaar. De reclames passen volgens zenderdirectrice Catherine Mühlemann niet in het nieuwe karakter dat de muziekkanalen moeten krijgen.
Sinds begin dit jaar vallen MTV en Viva allebei onder het Amerikaanse Viacom. Volgens dat bedrijf tasten de vaak goedkope en zenuwslopende reclames niet alleen het imago van de zenders aan, maar wekken ze ook irritatie op bij de kijkers en traditionele reclamezendtijdafnemers.
MTV en Viva hebben juist de traditionele reclames nodig om in de toekomst aan de groeiverwachtingen van het Amerikaanse moederconcern te kunnen voldoen. Om hen tevreden te stellen, is Mühlemann bereid de confrontatie aan te gaan met de muziekindustrie, die verbolgen is over de plannen.
Voor de platenmaatschappijen zijn de muziekzenders namelijk een belangrijk reclame-platform. Maar ook voor de muziekzenders zelf is de nieuwe regel niet zonder gevaar. Veertig procent van de reclame-inkomsten is namelijk afkomstig van ringtone-reclames.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid