De insert is weer helemaal terug
Nadat er lange tijd nogal de klad in zat, is de insert weer helemaal terug. Geen wonder, want bijsluiters zijn niet alleen erg flexibel en relatief goedkoop, ze hebben ook een groot bereik. En dankzij recente verbeteringen in drukwerktechnieken en papierkwaliteit zijn ook de creatieve mogelijkheden van inserts enorm toegenomen. Reden genoeg om dit medium weer te gebruiken als marketing tool. Om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden wel eerst even de volgende adviezen lezen:
1. Test allerlei kranten en tijdschriften op hun bruikbaarheid voor jouw specifieke doelgroep.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis2. Let op overlappingen in lezersgroep als je verschillende publicaties wilt gebruiken.
3. Onderzoek hoe vaak een insert in een bepaalde titel kan worden bijgesloten zonder dat dit ten koste van de respons of ROI gaat.
4. Wees attent op seizoensgebonden invloeden.
5. Het kan nuttig zijn om verschillende copywriters en ontwerpers in te zetten voor verschillende doelgroepen en gelegenheden.
6. Hou steeds voor ogen wat je wilt bereiken met het gebruik van inserts (meer respons, een hogere merkbekendheid, een groter bereik) en stem daar je aanpak op af.
7. Bouw een portfolio van best practices op.
Bron: Direct Respons
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid