Overslaan en naar de inhoud gaan

De insert is weer helemaal terug

Inserts zijn na telemarketing, direct mail en tv-reclame, het meest effectieve medium voor direct marketeers, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nadat er lange tijd nogal de klad in zat, is de insert weer helemaal terug. Geen wonder, want bijsluiters zijn niet alleen erg flexibel en relatief goedkoop, ze hebben ook een groot bereik. En dankzij recente verbeteringen in drukwerktechnieken en papierkwaliteit zijn ook de creatieve mogelijkheden van inserts enorm toegenomen. Reden genoeg om dit medium weer te gebruiken als marketing tool. Om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden wel eerst even de volgende adviezen lezen:

related partner content for mobile comes here

1. Test allerlei kranten en tijdschriften op hun bruikbaarheid voor jouw specifieke doelgroep.

2. Let op overlappingen in lezersgroep als je verschillende publicaties wilt gebruiken.

3. Onderzoek hoe vaak een insert in een bepaalde titel kan worden bijgesloten zonder dat dit ten koste van de respons of ROI gaat.

4. Wees attent op seizoensgebonden invloeden.

5. Het kan nuttig zijn om verschillende copywriters en ontwerpers in te zetten voor verschillende doelgroepen en gelegenheden.

6. Hou steeds voor ogen wat je wilt bereiken met het gebruik van inserts (meer respons, een hogere merkbekendheid, een groter bereik) en stem daar je aanpak op af.

7. Bouw een portfolio van best practices op.

Bron: Direct Respons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in