Reclamebewustzijn bij kinderen
De campagne is gericht op zowel kinderen als ouders. Reklame Rakkers hoopt hiermee kinderen te leren om bewust en kritisch te kijken naar commerciële boodschappen. Tegelijkertijd wil de stichting ouders bewust maken van hun belangrijke rol in de ontwikkelen van een kritische houding ten opzichte van commercie bij hun kinderen.
In de voorlichtingscampagne speelt een ‘huisnijlpaardje’ de hoofdrol. Met de keuze van dit huisdier willen de makers bewerkstelligen om eens goed te kijken naar wat er in beeld wordt gebracht en de kijker te stimuleren zelf na te denken. De campagne sluit aan op de activiteiten van Mediasmart, een Engelse organisatie waar Stichting Reklame Rakkers nauw mee samenwerkt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaLiesbeth Hop is woordvoerster van de stichting: ‘Commercie komt in steeds grotere hoeveelheden op ons af, dus ook op onze kinderen. Ouders blijken zich vaak niet bewust van hun eigen mogelijkheden om kinderen op te voeden tot bewuste kinderconsumenten, daarom willen wij hen daarbij ondersteunen met deze voorlichtingscampagne.’
De campagne bestaat uit een tv-commercial, advertenties voor week- en maandbladen, banners en free publicity. Daarnaast is een belangrijke rol weggelegd voor de website www.reklamerakkers.nl.
De campagne is te zien op de belangrijkste kinderzenders, in kindertijdschriften en op belangrijke websites. Het bureau Publicis Dialog ontwikkelde het communicatieconcept en doet de PR; ZenithOptimedia is verantwoordelijk voor het media-advies, mediaplanning en mediabegeleiding.
Naast de voorlichtingscampagne heeft Stichting Reklame Rakkers gratis lesmateriaal voor basisscholen ontwikkeld. Sinds de introductie hebben al meer dan 2.000 scholen het lespakket besteld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid