Overslaan en naar de inhoud gaan

Dillon zet haar tanden in McDonald's

Leuk verhaal vorige week in MarketingWeek: de mega-corpulente Larry Light wordt bij McDonald's opgevolgd door de fitte en superslanke Mary…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk verhaal vorige week in : de mega-corpulente wordt bij McDonald's opgevolgd door de fitte en superslanke (foto).

related partner content for mobile comes here

Dillon (44) wordt chief marketing officer bij McDonald's en is moeder van 4 kinderen (hoeveel kinderen Larry heeft is onbekend).

McDonald's heeft gekozen voor een marketeer met een erg gezond imago, zegt MarketingWeek. En dat is in de hele obesitas-discussie wel handig, want Dillon staat wel voor een lastige taak, aldus het blad.

Wat heeft Dillon zo al gedaan?
Ze was de hoogste marketeer bij een vegetarische food company, , is een begenadigd hardloper en was de baas bij Quaker Foods, onderdeel van Pepsi, dat sterk in de muesli's en ontbijtgranen zit. Ze deed daar ook Gatorade, het sportdrankmerk en het mineraalwater-merk Propel.

Haar belangrijkste taak is nu overtuigend de boodschap te brengen dat McDonald's echt begaan is met het gewicht van kinderen en hun ouders. Op 3 oktober neemt ze de plek van Light in, die dan met pensioen gaat. Hij was verantwoordelijk voor de I'm Lovin'it-campagne waarmee het imago al enigszins gerepareerd is. Met de campagne wilde Light het imago van een kindermerk wat opduwen naar een merk voor jong volwassenen. En dat is gelukt, zegt hij steeds.

Toch zegt een bron in MarketingWeek dat McDonald's vrij schizofreen opereert: aan de ene kant consistent voedsel voor een lage prijs verkopen en anderzijds veel dure inspanningen, zoals de gezonde salades, toch zien mislukken.
Het is ook lastig om het belang van gezonde voeding te benadrukken als je tegelijkertijd zo veel mogelijk vette burgers over de toonbank wil duwen.

De verwachting is dat Dillon de gezondere producten nog sterker zal pushen en verder zal diversificeren in het totale aanbod. Toch saneert McDonald's nu vaak de gezondere producten, omdat ze niet genoeg omzet maken. Die onzekerheid zet het bedrijf klem.

Consultants zijn bang dat McDonald's zijn core activiteit uit het oog verliest: de mensen komen toch gewoon voor burgers en friet.

Alle hoop is nu gevestigd op Dillon om die balans te herstellen. Ze heeft in ieder geval het imago, dat McDonald's ook wil hebben. Met Larry Light was dat inderdaad een stuk moeilijker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in