Overslaan en naar de inhoud gaan

Cultuurcommunicatie

Gastcolumnist: Joris van Zoelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

U heeft een nieuw product bedacht? Jammer .... morgen is er een kopie op de markt. Vaak vergelijkbaar, soms zelfs beter. Globalisering heeft ervoor gezorgd dat 'uniek' haast niet meer bestaat. Zeker niet in de wereld van consumentenproducten.

related partner content for mobile comes here

Onze conclusie is daarom dat het in de komende jaren nog maar om twee aspecten gaat: Mens en Merk. In de kern gaat het eigenlijk nog maar om één ding: de Mens. Immers, mensen maken merken.

Mensen maken merken die het resultaat zijn van een ondernemingscultuur. De cultuur van een onderneming bepaalt wie er gaat werken en z'n talent ontwikkelt, welke ideeën er ontstaan en welke ideeën tot wasdom komen. De cultuur van een organisatie wordt daarmee richtinggevend voor de manifestatie van het merk.

Begrippen als Internal Branding, Interne Communicatie en steeds vaker ook cultuurcommunicatie doen de ronde. Op de site van ICSB verscheen in augustus een interessant en praktisch artikel over de Do's en Don'ts in cultuur. Gezien het belang van cultuur voor een merk een boeiend artikel voor merkbouwers en hun partners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in