TrendPublishing: éénmalige tijdschriften
Met het jouwPSP Magazine over de PlayStation Portable, introduceert uitgeverij jouwMedia naar eigen zeggen een nieuwe manier van uitgeven: TrendPublishing. Dat is het snel inspelen op trends en gebeurtenissen met speciale tijdschriften. We vroegen de uitgever even of Sony dit nu volledige sponsort.
Nick van Leeuwen, voorheen van IT-uitgever IDG, antwoordt ontkennend: "Er staat precies één pagina advertentie in van Sony en het kost nog behoorlijk wat moeite om die binnen te halen."
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaSony introduceert op 1 september de PlayStation Portable, reden voor de uitgave. Dat het blad niet een door de maker van de PSP gestuurd medium is blijkt ook uit de advertentie die Nintendo plaatste. Verder zien spellenmakers Codemasters, Sega en Activision betaalde aandacht in jouwPSP Magazine wel zitten, aldus Van Leeuwen. De rest moet de koper opbrengen: een blad is zijn eigendom voor vijf euro.
Promotie vindt onder meer plaats via de website die jouwMedia financiert over de draagbare Playstation, PSP.jouwsites.nl. Recent begon Van Leeuwen samen met compagnon Tino Perez een netwerk van sites van amateurs die een deel van de advertentie-inkomsten als betaling ontvangen, Jouwsites.nl.
JouwMedia wil op papier, naar eigen zeggen, "...geen vaste verschijningsdata, geen vaste onderwerpen, maar altijd uitgaven die zijn toegespitst op wat de potentiële koper op dat moment bezighoudt. Mensen zijn best bereid geld uit te geven aan tijdschriften, maar dan moet je ze wel geven waar ze juist op dat moment behoefte aan hebben."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid