Overslaan en naar de inhoud gaan

Billboard stuurt voorbijgangers reclame

Op zes plaatsen in Londen is een test gedaan met billboards die berichten sturen naar telefoons met Bluetooth. 17 procent van de bezitters…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Achter het billboard staat een zender die speurt naar Bluetooth-telefoons. Het apparaat heeft een standaardbereik van honderd meter, meldt de New Scientist. The Inquirer meldde enkele weken geleden echter dat een bereik van 250 meter ook mogelijk is. Het systeem, BlueCasting, is ontwikkeld door Filter UK.

Volgens The Wall Street Journal is Maiden Group (het billboardbedrijf waarmee Filter UK samenwerkt) van plan de BlueCasting-techniek de komende anderhalf jaar op dertig Britse treinstations installeren.

Voor mensen die niet zijn gediend van dergelijke opdringerige reclame, heeft Ollie Whitehouse, Bluetooth-expert van Symantec, een advies: zet de Bluetooth-functie van je mobiele telefoon uit.

Bron: zibb.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in