Overslaan en naar de inhoud gaan

Leeuwarder Courant zet minder nieuws op internet

De Leeuwarder Courant gaat vanaf september minder nieuws op de website zetten. De krant wordt interactiever en komt met weblogs. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Leeuwarder Courant gaat vanaf september minder
nieuws op de zetten.
De krant wordt interactiever en komt met weblogs. De plannen moeten de oplagedaling en stijgende kosten tegengaan.

related partner content for mobile comes here

Volgens directeur C. Anceaux van de , waar de Leeuwarder Courant onderdeel van is, wordt de verandering niet doorgevoerd, omdat de interneteditie te veel zou concurreren met de papieren krant. 'Mensen lezen niet snel een hele krant op internet. Op onze webeditie zijn ook maar vijfhonderd mensen geabonneerd. We willen met de nieuwe website meer bezoekers trekken.'

Om meer mensen aan zich te binden werkt de krant al samen met een verzekeraar en een interactieve afslankclub. Maar Anceaux heeft nog veel meer ideeën op zijn lijstje. Een jongerentabloid bijvoorbeeld. 'Dat is nog in de brainstormfase. Je zou ook aan een krant speciaal voor ouderen kunnen denken', aldus Anceaux.

Het valt de directeur op dat het voor een krant als 'not done' wordt beschouwd nieuwe producten aan de man te brengen en te experimenteren. 'Maar als Heineken twaalf seizoensbiertjes op de markt brengt, waarvan er twee overblijven, vindt niemand dat vreemd.' De oplagedaling van de Leeuwarder Courant is met 2,5 à 3 procent per jaar minder dan het landelijk gemiddelde van 5 procent.
'We zitten nu op ongeveer 100.000 abonnees. Maar het moet niet minder worden, want we willen wel 'the talk of the town' blijven.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in