Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijn verhuizing van Planet naar Versatel deel 2

Afgelopen maanden is er veel over Versatel en de live voetbalwedstrijden gesproken. Vooral de geringe hoeveelheid van 20.000 abonnees doet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen maanden is er veel over en de gesproken. Vooral de geringe hoeveelheid van 20.000 abonnees doet veel mensen gniffelen. Ik heb inmiddels mogen ervaren, waarom er nog maar zo weinig abonnees zijn, want overstappen is een groot avontuur. , dus ik kon niet achterblijven met een ander verhuisverhaal, ik verhuis echter niet qua huis, maar van internetleverancier. Vandaag deel 2 van mijn adsl verhuisavontuur.

related partner content for mobile comes here

Ik vertelde dat ik mijn Planet ADSl had opgezegd, om over te kunnen stappen op Versatel ADSL. Als vangnet wilde ik Casema Internet via de kabel gebruiken, zodat ik niet zonder breedbandinternet zou komen te zitten.

Na 1 week had ik nog steeds niets gehoord van Planet. Als ik slim was geweest had ik ondertussen al Casema besteld, maar voor mijn gevoel kon dat nog wel even wachten tot ik de bevestiging van Planet binnen zou hebben. Casema liet immers zien op haar website, dat aansluiten een kwestie van weken was.

Na 2 weken nog steeds niks gehoord van Planet, stom natuurlijk dat ik Planet even vergeten was, je moet er immers bovenop zitten. Ondertussen nog even op de site van Casema gekeken, het wordt immers tijd om alsvast kabelinternet te regelen. We zijn inmiddels 2 weken verder en tot mijn grote schrik is de doorlooptijd van aanvraag tot aansluiting geen 3 weken meer, maar opeens 2 maanden! Mijn plannetje om Casema te gebruiken als vangnet voor een jaar, dreigt te mislukken. Snel bel ik het servicenummer voor nieuwe klanten. Dat soort nummers is meestal wel goed geregeld, want via dat soort nummers komen de aanmeldingen binnen voor nieuwe klanten. Na 30 minuten in de wacht (!) geef ik het op, een ogenblik geduld aub zegt de stem, ja mijnheer Casema als u geen nieuwe klanten wilt, houdt het op.

Snel maar Versatel gebeld om mijn aanvraag te regelen. Dat gaat redelijk snel, de mijnheer aan de andere kant van de lijn meldt dat ik half september al van Versatel kan genieten. Nog 1 vraag, heeft u een analoge lijn of een isdn lijn? Ja, een isdn lijn, roep ik enthousiast. Ja dan moet u die eerst opzeggen bij KPN en laten omzetten in een analoge lijn. De mijnheer van Versatel meldt dat ze risico's willen uitsluiten en vandaar pas aanvragen in behandeling nemen als de klant analoog heeft.
Ok, snel KPN maar bellen en die lijn om laten zetten. Ondertussen bedenk ik me dat veel breedbandinternetters van het eerste uur een ISDN lijn zullen hebben, dat was vroeger namelijk het snelste en juist veel van die klanten zullen nu weer vooraan staan om ADSL 2 te willen.

Inmiddels KPN aan de lijn. De dame aan de andere kant neemt mijn aanvraag in behandeling om mijn isdn aansluiting om te zetten in een analoge lijn. Ik hou mijn adem in, het dreigt te gaan lukken. Maar dan volgt de vraag, heeft u momenteel nog een adsl abonnement lopen? Ik beantwoord deze vraag met ja. De dame zegt dat ik pas mijn isdn kan laten omzetten als mijn Planet abonnement is afgelopen. En dat kan dus pas op 1 september.

Ik begin spijt te krijgen, waar bent u, help!

Morgen meer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in